Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • SUV-univerzálne

Pirelli Scorpion ATR

Rozmery
Šírka
235
Profil
75
Priemer
R15
105T
M+S,RB

Pneu určená pre vozidlá SUV a off-road, dezén pneumatiky sa skladá z niekoľkých častí, pričom najnápadnejšie je stredové, takmer kontinuálne rebro, ktoré zvyšuje stabilitu a presnosť riadenia. Hlavné, zaoblené bočné...
Viac informácií

Letné
Scorpion ATR
Momentálne nedostupné

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné

Pneu určená pre vozidlá SUV a off-road, dezén pneumatiky sa skladá z niekoľkých častí, pričom najnápadnejšie je stredové, takmer kontinuálne rebro, ktoré zvyšuje stabilitu a presnosť riadenia. Hlavné, zaoblené bočné drážky sú dostatočne hlboké a vyznačujú sa premenlivým sklonom stien, čo zlepšuje samočistiace vlastnosti. Pozdĺžne drážky zlepšujú odolnosť voči aquaplaningu a ďalej optimalizujú rozloženie tlaku v styčnej ploche. V ramennej oblasti sú radiálne drážky zlepšujúce trakciu a účinnosť pri brzdení, striedavo vyčnievajúce vonkajšie bloky, ktoré zlepšujú jazdu na sypké šotoline, a úzke drážky (lamely), ktoré znižujú hluk a prispievajú k rovnomernému opotrebovaniu.

EÚ štítok

EU
F
E
71 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru