Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Dunlop SP Sport Maxx RT AO

Rozmery
Šírka
225
Profil
45
Priemer
R17
91Y
AO

Nová ultra vysoko výkonná pneumatika Dunlop Sport Maxx RT Šampión v priľnavosti a brzdeniu pri vysokých rýchlostiach. Nová pneumatika Dunlop Sport Maxx RT je vysoko výkonná pneumatika, ktorá disponuje vynikajúcou...
Viac informácií

Letné
SP Sport Maxx RT AO
Momentálne nedostupné

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné

Nová ultra vysoko výkonná pneumatika Dunlop Sport Maxx RT Šampión v priľnavosti a brzdeniu pri vysokých rýchlostiach. Nová pneumatika Dunlop Sport Maxx RT je vysoko výkonná pneumatika, ktorá disponuje vynikajúcou priľnavosťou a brzdení vďaka technológiám vyvinutým pre motoristický šport. Vďaka masívnym blokom vonkajšieho ramena sa zväčšuje kontaktná plocha pneumatiky pri prudkom zatáčaní, obzvlášť pri vysokých rýchlostiach čím sa zvyšuje stabilita ovládania. Nová prispôsobivá zmes pre "závodné" priľnavosť zlepšuje brzdenie za mokra i sucha. Odľahčenou konštrukciou sa znižuje aj valivý odpor, čo prispieva k nižšej spotrebe paliva

EÚ štítok

EU
B
E
69 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru