Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • SUV-silničné

Continental ContiCrossContact LX 2

Rozmery
Šírka
235
Profil
70
Priemer
R15
103T

Mimoriadne vyvážené jazdné vlastnosti pneumatík Continental ContiCrossContact LX 2 v on-road a ľahkých off-road podmienkach. Technológia - Off-road. Veľmi tuhá centrálna časť dezénu Continental, obvodovo uzatvorená ramenné oblasť a značné...
Viac informácií

Letné
ContiCrossContact LX 2
Momentálne nedostupné

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné

Mimoriadne vyvážené jazdné vlastnosti pneumatík Continental ContiCrossContact LX 2 v on-road a ľahkých off-road podmienkach. Technológia - Off-road. Veľmi tuhá centrálna časť dezénu Continental, obvodovo uzatvorená ramenné oblasť a značné množstvo priečnych drážok. Skvelé samočistiace vlastnosti. Vysoko lamelovaný dezén pneumatiky. Pneumatika navrhnutá pre moderné vozidlá SUV a off-road.

Mimoriadny jazdný komfort a nízka hladina vonkajšieho hluku. Úplne mimoriadna ochrana nárazníkov proti poškodeniu od zapadnutých kamienkov. Vyvážené rozloženie kontaktného tlaku medzi vozovkou a dezénom pneumatiky. Bariéra proti unikaniu hluku von zo strednej časti dezénu. Vysoko lamelovaný dezén. Vysoká robustnosť konštrukcie pneumatiky CROSS CONTACT LX2, zníženie rizika poškodenia. Vysoký kilometrový výkon. Inovovaný koncept plochého profilu Vysoká tuhosť dezénu CROSS CONTACT LX2. Zosilnená vrstva podběhounu a silnejšie bočnice. Vynikajúca trakcia pneu v ľahkom teréne. Vysoký kilometrový výkon. Krátka brzdná dráha na mokrej vozovke. Zvýšená adhézia vďaka zlepšenému stieranie vody medzi dezénom a vozovkou.

Výborný jazdný komfort a veľké zníženie hlučnosti pneumatiky. Zlepšené vyhadzovanie zaklesnutých kamienkov. Nadväzuje na vývoj pneu Continental ContiCrossContact LX. Kompletne uzatvorené ramená. Trapézový tvar drážky a doplnkové záberové hrany umiestnené po celom obvode dezénu pneumatiky. Excelentné handling a mimoriadne krátka brzdná dráha na suchých vozovkách. Technológia On-road. Vysoký počet záberových hrán. Excelentné jazdné bezpečnosť vďaka zlepšenému brzdnému výkonu na suchej či mokrej vozovke a mimoriadnej stabilite jazdy.

Nový EÚ štítok

EU
Continental
235/70 R15 103T
C
E
71 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
C
E
71 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru