Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • SUV-silničné
    Zosílená

Continental CrossContact RX

Rozmery
Šírka
275
Profil
45
Priemer
R22
112W
FR,LR

Inovatívna konštrukcia a optimalizované rozloženie lamiel novej pneumatiky Continental CrossContact RX zaisťuje nižšiu hlučnosť na vozovke a sľubuje hladkú a tichú jazdu. Zásadné zníženie hlučnosti na vozovke zaisťuje hladkú a...
Viac informácií

Letné
CrossContact RX
Momentálne nedostupné

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné

Inovatívna konštrukcia a optimalizované rozloženie lamiel novej pneumatiky Continental CrossContact RX zaisťuje nižšiu hlučnosť na vozovke a sľubuje hladkú a tichú jazdu. Zásadné zníženie hlučnosti na vozovke zaisťuje hladkú a tichú jazdu. Výkonná pneumatika Continental CrossContact RX pre vozidlá typu crossover zdokonalená nemeckou technológiou. Nový dezén pneumatiky Continental CrossContact RX zaručuje krátku brzdnú dráhu na mokrých vozovkách. Pneumatiky tvorí až 20% spotreby paliva vášho vozidla, takže ak chcete získať viac kilometrov na jednu nádrž paliva, mali by ste zvoliť pneumatiky s vysokým hodnotením palivovej účinnosti. Vďaka novo vyvinutej technológii lamiel poskytuje pneumatika Continental CrossContact RX zvýšenú trakciu na snehu a výnimočnú trakciu na mokre pri zachovaní výkonu na suchej vozovke. Tichá jazda a dobrá trakcia v priebehu celého roka, dokonca aj na tenkej vrstve snehu. Zlepšená trakcia na mokrom povrchu a snehu zaručujúce vyššiu jazdnú bezpečnosť. Pneumatiky s vysokou priľnavosťou za mokra (so stupňom A alebo B) majú kratšiu brzdnú dráhu na mokrej vozovke, a preto sú za dažďa bezpečnejšie. Tiež znížite svoje emisie CO2. Znižuje to valivý odpor, tj Energiu stratenú pri pohybe pneumatiky. Čím nižšia je valivý odpor, tým menej energie sa stráca a tým nižšia je vaša spotreba paliva a emisie CO2. Pre vozidlá typu crossover a SUV. Rozdiel medzi pneumatikou s hodnotením A a G môže byť až 6 litrov na 625 mil. Vynikajúci brzdný výkon na mokrom povrchu.

Nevyrába len pneumatiky Continental, ale pod koncern spadajú aj značky ako je Barum, General Tire, Uniroyal, Dunlop, Matador atď. Čo sa týka pneumatík, táto spoločnosť v mnohých ohľadom udávala smer a zaistila si výhradné postavenie na trhu. Vyznačujú sa vysokou kvalitou, ale aj cenou. V roku 1934 si nechala patentovať bezdušovú pneumatiku. Spoločnosť Continental bola založená už v roku 1871 v Hanoveri, vtedy sa spoločnosť zameriavala na výrobu tlmičov pre podkovy a tiež celogumové obruče pre povozy, neskôr vyrábala pneumatiky na kolesá a v tejto výrobe bola prvá na svete. Patrí k popredným dodávateľom automobilového priemyslu, podieľala sa napríklad na projektoch Formule 1. V súčasnej dobe je spoločnosť Continental druhým najväčším výrobcom pneumatík na celom svete, zamestnáva okolo 150 000 ľudí. Pneumatiky Continental sa radí nepochybne k najbezpečnejším pneumatikám. Spoločnosť Continental sa snaží neustále pneumatiky inovovať, ide s dobou a svoje výrobky zdokonaľuje podľa najnovších trendov. V rade testov pneumatík figurujú pneumatiky Continental na predných miestach. Oproti konkurencii sú tieto pneu cenovo náročnejšie, ale kvalita je nespočetne vyšší. Ako prvý prišiel Continental s výrobou zimných pneumatík na nákladné automobily. Väčšinou sa stretneme s kladnými ohlasmi od tých, ktorí s pneu Continental majú skúsenosti.

Nový EÚ štítok

EU
Continental
275/45 R22 112W
C
A
73 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
C
A
73 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru