Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Dunlop SP Winter Sport 4D

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
225
Profil
50
Priemer
R17
94H
MO

Zimná novinka roku 2011. Pneumatiky Dunlop SP
WinterSport 4D vynikajú vynikajúce bočné
priľnavosti, ktorá je dosiahnutá novou

Viac informácií

Zimné -40%
SP Winter Sport 4D

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné -40%

Zimná novinka roku 2011. Pneumatiky Dunlop SP
WinterSport 4D vynikajú vynikajúce bočné
priľnavosti, ktorá je dosiahnutá novou
technológiou lamiel, kde sa 3D lamely kombinujú s
novými priečnymi lamelami.
Spoľahlivé odvádzanie brečky a snehu zaisťujú
drážky v tvare -V- v centrálnej časti behúňa.
Pneumatika má smerový dezén behúňa s veľkými
obvodovými drážkami s vysokou odolnosťou proti
aquaplaningu a zároveň zmes behúňa s funkčnými
polymérmi s meniacou sa tuhosťou pri rôznych
teplotách.
Konštrukcia pneumatiky je veľmi ľahká vďaka úbytku
hmoty v pneumatike, čo znižuje valivý odpor a
zaťaženie motora.

EÚ štítok

EU
C
C
70 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.

Nahoru