Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Zosílená

Nokian Tyres HKPL R2

Rozmery
Šírka
195
Profil
55
Priemer
R15
89R

Hakkapeliitta R2 jedinečný komfort riadenia,
ponúkajú výraznú úsporu paliva a nižšie emisie
oxidu uhličitého. Mimoriadne nízky valivý odpor má

Viac informácií

Zimné
HKPL R2
Momentálne nedostupné

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné

Hakkapeliitta R2 jedinečný komfort riadenia,
ponúkajú výraznú úsporu paliva a nižšie emisie
oxidu uhličitého. Mimoriadne nízky valivý odpor má
o 5% nižšiu hodnotu ako predchádzajúci model
Hakkapeliitta R. Inovácia - Koncept Cryo Crystal
zvýrazňuje optimálne bočné a pozdĺžnou priľnavosť
nové pneumatiky. Priľnavosť tejto pneumatiky na
ľade je vylepšená prítomnosťou častíc s
priľnavosťou neobrobeného diamantu, ktoré majú
vzhľad mnohohranného kryštálu a pôsobí takmer ako
vstavané hrotmi. Priľnú k povrchu a poskytujú
ostré a odolné priľnavé hrany. Pri postupnom
opotrebenie sa ekologicky udržateľné kryštály,
ktoré boli rovnomerne rozdelené do povrchu behúňa,
vynorí a aktivujú tak rezervné priľnavosť. Nová
zimná silika založená na kryogenické silanu,
vyvinutá pre priľnavý povrch pneumatík
Hakkapeliitta R2, pracuje bezpečne na mokrých
cestách aj na nebezpečnom ľade. Agresívne vzor
behúňa je pokrytý hustou sieťou zárezov. Väčšia
šírka jednotlivých zárezov dokáže poskytnúť
zosilnený priľnavý povrch, najmä pri znížení
trenia na minimum na mokrom ľade. Výstupky pätky
plášťa behúňa pneumatiky sú vybavené zárezmi
kapsovitého typu, ktoré odčerpávajú vodu z povrchu
cesty a zaisťujú pevný kontakt s povrchom.
Stredové rebro nového smerového behúňa s pevným
smerom odvaľovania zlepšuje stabilitu riadenia.
Pevná stredová časť zaisťuje bezpečné riadenie.

EÚ štítok

EU
F
C
72 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru