Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • SUV-zimné
    Zosílená

Nokian Tyres HKPL R3 SUV

Rozmery
Šírka
285
Profil
40
Priemer
R22
110T

Aramidom zosilnené bočnice pneumatík pre extrémnu odolnosť. Severská zimná pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 SUV je vyvinutá pre vysokovýkonné športové úžitkové vozidlá, ktorá ponúka pôžitok z jazdy a toľko potrebnú jazdnú...
Viac informácií

Zimné
HKPL R3 SUV
Momentálne nedostupné

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné

Aramidom zosilnené bočnice pneumatík pre extrémnu odolnosť. Severská zimná pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 SUV je vyvinutá pre vysokovýkonné športové úžitkové vozidlá, ktorá ponúka pôžitok z jazdy a toľko potrebnú jazdnú stabilitu. Oficiálne schválené pre použitie v zime oficiálne schválené pre použitie v zime. Bezstarostná jazda v severskej zime. Nehrotovaná pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 SUV je vybavená aramidovými bočnicami, ktoré ju chránia pred průpichy a prierazy a zaručujú tak väcšiu odolnosť a bezstarostnú jazdu. Jedinečná priľnavosť a stabilné ovládateľnosť na ľade a snehu. Severský komfort a stabilita. Maximálny pôžitok z jazdy.

Rôzne lamely sa pružne prispôsobujú všetkým zmenám počasia a zaisťujú tak nepretržitú priľnavosť, riadenie pod kontrolou a tichú jazdu. Výnimočná zimné priľnavosť, pohodlnejšie ovládateľnosť, vynikajúcu priľnavosť na ľade a snehu. Gumový materiál bočníc obsahuje extrémne trvanlivá aramidové strižné vlákna a je mimoriadne odolný voči opotrebeniu a prerezaniu. Vďaka aramidovým vláknam je bočnice veľmi pevná a tým lepšie odoláva nárazom a tlaku na okraj ráfika. Vícehranné snehové pazúry umiestnené medzi blokmi gumy na behúňa a ramenách zvyšujú priľnavosť na ľade a snehu, predovšetkým pri brzdení a akcelerácii.

Rovnaký materiál je známy z leteckého a zbrojného priemyslu. Túto pneumatiku odporúčame tiež pre elektrické a hybridné vozidlá!

Nový EÚ štítok

EU
Nokian Tyres
285/40 R22 110T
E
B
75 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
F
B
75 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru