Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Na katarskom okruhu sme dali novým Michelin Power RS poriadne zabrať

Na katarskom závodnom okruhu sa uskutočnil test nového cestného modelu moto pneu Michelin a my sme u toho samozrejme nesmeli chýbať. Testovali sme ich ale predovšetkým pre vás, preto vám prinášame stručné zhrnutie našich postrehov.

Francúzsky výrobca disponuje širokým zázemím, ktoré mu umožňuje neustále investovať do inovácií, a poskytovať tak svojim zákazníkom vždy niečo navyše oproti konkurencii. Takisto je tomu aj v prípade nového modelu cestných moto pneu Michelin Power RS. Tým Michelin veril do tej miery, že im ako zaťažkávaciu skúšku pripravil jazdu po katarskom závodnom okruhu. Ako si cestné pneu viedli na závodisku v extrémnych púštných podmienkach?

To na vlastnú kožu vyskúšal náš obchodný zástupca Radek. Ten sa do ďalekého Kataru vydal osobne, aby sa na novom modeli pneu od Michelinu previezol. A aj keď sú pneumatiky Michelin Power RS určené pre jazdu na ceste, dokázali poskytnúť obstojné jazdné vlastnosti aj na závodnom okruhu. Na rovinke na nich mašina sedela ako pribitá a do zatáčok vchádzala s elegantnou ľahkosťou. A nezáležalo ani na tom, o ako silnú motorku išlo – Michelin Power RS vždy poskytli presné a ľahké ovládánie stroja, takisto ako stabilitu pri väčších náklonoch.

Ich kvality vynikli predovšetkým pri nasledovnom zrovnání s minulou radou Michelin Pilot Power 3. Jazda na rovinkách so starším modelom pneu bola o niečo menej stabilná, motorka sa pri rozjazde vlnila od zadného kolesa a pri zatáčaní bolo potreba vyvinúť väčšie úsilie. Je však nutné podotknúť, že aj tento model pneumatík je určený primárne pre cestnú prevádzku (nie pre závodné okruhy) a v minulých testoch moto pneu si viedol oproti konkurencii veľmi dobre.

Preto musíme oceniť úsilie Michelinu, ktorý sa nebojí pilovať detaily, neustále hľadať nedostatky a investovať nemalé prostriedky do inovácií – zástupy chemikov a designérov v laboratóriách vo francúzskom Clermont-Ferrande tak majú stále plné ruky práce. Čo je určite dobrá správa pre všetkých motorkárov.

O priebehu testovania sa dočítate aj v májovom čísle časopisu Motocykel, v ktorom je mu venovaných hneď niekoľko strán. A určite si prejdite aj celú našu ponuku moto pneu Michelin. Je z čoho vyberať.

Screenshot_1

Takmer 5,5 km dlhý katarský závodný okruh bol postavený za menej než rok.

Screenshot_3

Testovať cestné pneu na závodnom okruhu dáva zmysel. Limity cestných pneumatík sa tu dajú overiť v relatívnom bezpečí.

Nahoru