Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Motorky Indian: Umelecké diela na dvoch kolesách

Americké motocykle Indian sú opradené mnohými legendami a od svojho vzniku v roku 1901 si vydobyli nejedno prvenstvo. Pri pohľade na tieto krásky zaplesá srdce snáď každého motocyklistu, ktorý má slabosť pre mašiny vychádzajúce z tradičných konštrukcií. Aj keď najväčšiu slávu zažili v minulom storočí, vďaka dlhodobým snahám o oživenie značky sú obľúbené aj dnes. Predstavme si dôležité míľniky tradičnej značky Indian a pozrime sa, aké modely motocyklov dostať na trhu.

Motocykel značky Indian

Motocykle značky Indian patria k ikonickým strojom, ktoré od začiatku písali históriu jednostopových mašín okrem iného aj svojim dôrazom na dizajn.

Americká legenda priniesla mnoho inovácií

Písal sa rok 1901, keď si výrobca bicyklov George Hendee najal konštruktéra Oscara Hedstroma, aby zostrojil bicykel s benzínovým pohonom. Netrvalo dlho a vznikli prvé skutočné motocykle Indian, ktoré excelovali po technickej stránke a vynikali mnohými inováciami. Predná vidlica s listovým perom, dvojrýchlostné prevodovky či automatické olejové čerpadlo – tieto a mnohé ďalšie vychytávky vznikli na začiatku 20. storočia v dielni Indian Motorcycle, rovnako ako legendárny litrový motor Powerplus

Dôležité boli aj 20. roky, ktoré priniesli veľký vzostup značky. V tomto desaťročí vzniklo aj mnoho ikonických modelov vrátane prvého Indian Scout. V ďalších rokoch nasledovali novinky Chief, Big Chief, Prince alebo Ace. V roku 1936 predstavil výrobca nádherný inovovaný model Four s novou konštrukciou motora, v ktorej bol výfuk nad saním. Objavili sa aj modely s prístrojovou doskou na palivovej nádrži. Vývoj sa zastavil až s príchodom druhej svetovej vojny, ktorá znamenala pre značku Indian a ďalších výrobcov dizajnových motocyklov ťažké časy.

Najrýchlejší Indian stále drží svetový rekord

Pamätáte sa na náš článok, v ktorom sme pre vás vybrali 10 najslávnejších motorkárskych filmov? V rebríčku nechýbal film V zajatí rýchlosti (v origináli The World’s Fastest Indian), ktorý priblížil príbeh Burta Munroa. Ten sa v roku 1967 postavil na plochu Salt Flats Bonneville v Utahu a dosiahol rýchlostný rekord presahujúci 305 km/h, ktorý dodnes nebol prekonaný.

Munro utvoril svoj slávny rekord na upravenom a dobre vyladenom modeli Indian Scout z roku 1920. Motor posilnil o približne 300 ccm a karosérii dodal aerodynamický tvar. Tento šialený kúsok vtedy 68-ročného Novozélanďana sa zapísal do dejín a preslávil nielen jeho, ale aj značku Indian.

Motorky Indian zažili znovuzrodenie

Najslávnejšie modely motocyklov Indian vznikli v prvej polovici 20. storočia a vtedy sa im aj najlepšie darilo. Po ukončení výroby v roku 1953 nasledovalo množstvo pokusov o oživenie značky, nie vždy však boli úspešné.

Veľký návrat legendy mal nastať v roku 1998, keď zlúčením 9 spoločností vznikla Indian Motorcycle Company of America (IMCA). Otvorila výrobný závod v Kalifornii a obnovila výrobu modelov Scout, Chief a Spirit, na ktoré začala montovať motory výrobcu S&S Cycle. Už v roku 2003 však prišiel bankrot a ukončenie výroby, a tak bola budúcnosť motocyklov Indian neistá. Ľady sa pohli o päť rokov neskôr, keď britská Stellican Ltd. založila novú spoločnosť. Zakúpila aktíva Indian Motorcycle a pustila sa do vývoja a výroby nových strojov. Spoločnosť úspešne vyrába mašiny Indian dodnes. Je potrebné poznamenať, že dobré ohlasy na nové stroje prevažujú.

Indian Scout a FTR 1200 – najobľúbenejšie modely

V portfóliu motocyklov Indian nájdete rad modelov s tradičným aj inovatívnym dizajnom, a to v rôznych kubatúrach. Nestarnúcou klasikou je samozrejme Indian Scout, ktorý spája tradičný dizajn s veľkým výkonom a dobrými jazdnými vlastnosťami. Vyniká silným motorom V-Twin s výkonom 94 koní a s objemom 1133 ccm. V základe je vybavený pneumatikami Pirelli Night Dragon, ktoré sú určené pre moderné motocykle z kategórie Chopper/Cruiser.

Z obľúbených modelov určite stojí za zmienku FTR 1200, ktorý bol slávnostne predstavený v roku 2018. Tento flat tracker inšpirovaný legendárnym modelom FTR 750 je ako stvorený pre divokú jazdu po ceste. Vyznačuje sa športovým posedom pri jazde a výrazným náklonom, ktorý prináša výborné podmienky na dokonalé prejazdy ostrými zákrutami. Výrobca ani v tomto prípade nešetril na výkone. Hnacou silou je motor V-Twin so 120 konskými silami, objemom 1203 ccm a krútiacim momentom 115 Nm. Na motorke nájdeme špičkové pneumatiky Dunlop DT3 – podobné sa používajú pri jazde na ováloch.

Indian Challenger vás prekvapí novými technológiami

Súčasný výrobca motocyklov Indian ale nezostáva pozadu ani čo sa týka využitia inovácií a nových technológií. Dôkazom toho je nová mašina Indian Challenger, ktorá má vo výbave napríklad majestátne LED svetlomety, elektronický tempomat či ABS a bezkľúčové zapaľovanie. Korunou všetkého sú potom výkonné 100 W reproduktory s dynamickým ekvalizérom alebo nová obrazovka s uhlopriečkou 18 cm a GPS navigačným systémom, ktorý vás dovedie do kýženého cieľa.

Chcete mašinu s dokonalými dizajnovými krytmi?

Dôraz na dizajn a osobitý štýl sú pre motocykle Indian charakteristické už od začiatku. Je to vidieť aj na spomenutom modeli FTR 1200, ku ktorému si môžete zaobstarať dizajnové kryty nádrže navrhnuté americkými streetartovými umelcami. Na výber máte z celkom 5 návrhov, ktoré v sebe ukrývajú prvky pop-artu, grafity, plamenných Hot-rodov alebo komiksovej tvorby. Výrobca tak myslí na všetkých, ktorí si chcú svoju mašinu individualizovať a  na prvý pohľad odlíšiť od ostatných.

Ak patríte medzi obdivovateľov legendárnych strojov Indian, neurobíte chybu, keď si obstaráte niektorý motocykel zo súčasnej generácie. A keď vám pôvodné „dunlopky“ alebo „pirelky“ dodávané k mašinám doslúžia, ozvite sa – radi vám dodáme úplne nové. V každom prípade neriskujte jazdu na ojazdených pneumatikách. Vaša motorka aj vaše zdravie naozaj stoja za investíciu do nových, kvalitných pneumatík.

 

Vyberte si kvalitné motocyklové pneu

 

Zdroj fotografie: Ginna Shernoville, Unsplash

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.

Nahoru