Viac než storočnej pneumatikárskej skúsenosti umožňujú PIRELLI kombinovať vo svojich produktoch najvyššej úrovne bezpečnosti, dlhej životnosti a komfortu. Inžinieri Pirelli dokážu vyhovieť aj najnáročnejším požiadavkám dnešných vodičov. Každá pneumatika Pirelli sprostredkováva vodičom nielen výkon, ale tiež “cit pre vozovku”, čo umožňuje lepšie vnímanie sily vozidla. Skrátka, Pirelli robí z Vašej cesty vzrušujúce a bezproblémové dobrodružstvo.
Na základe špecifických vlastností a použitia môžu byť pneumatiky Pirelli ideálne rozdelene do štyroch kategorií
Mechanika, elektronika a informačné technológie sú navrhnuté k formulácii inovatívnych riešení pre vozi tretieho tisícročia. Pirelli zodpovedá špecifikáciám určeným poprednými výrobcami vozidiel rozsahom vysoko výkonných pneumatík, ktoré nepripúšťajú kompromisy.
Verný tradícii vysokej úrovne bezpečnosti ponúka Pirelli nové hodnoty pre športové pneumatiky určené pre automobily strednej a vyššej triedy.
S výbornými hodnotami výkonov boli tieto pneumatiky vyvinuté pre zdôraznenie špecifických vlastností ako pohodlie jazdy, malý valivý odpor a čo najmenšie poškodzovanie životného prostredia.
Vysoko výkonné pneumatiky, vyvinuté pre používanie za nízkych teplôt, pre dobrý záber a spoľahlivosť na akomkoľvek povrchu – na snehu, ľade, mokrom aj suchom povrchu.
Voľba slobody – Môžete si zvoliť akúkoľvek cestu, môžete letieť obrovskou rýchlosťou po diaľnici, preháňať sa po tráve, šplhať do nepredstaviteľných výšok. Z nového výrobného programu pneumatík Pirelli 4×4 si určite vyberiete dokonalú pneumatiku podľa Vašich prianí a Vášho štýlu jazdy. “Scorpion by Pirelli” je technologicky najvyspelejší pneumatikou pre dobrodružný svet.
Ultra High Performance. Zásadný princíp aplikovaný firmou Pirelli na pneumatiky vozidiel poslednej generácie. Princíp orientujúca všetky podnikové sektory na vývoj špecifických a po všetkých stránkach vyspelých výrobkov.Pneumatiky 4×4, tak ako “Scorpion by Pirelli”, se zrodily z technologických zkušeností projektovánia, výberu vhodných materiálov. výroby a kontroly na nejvyššej úrovni. Představuje syntézu vývojového procesu, který sa mohol uskutočniť iba vďaka hlbokým znalostiam vozidiel a sveta okolo nich. Zaťaženie, životnosť, odolnosť, schopnosť dobrého vedenia vozidla a pohodlia – to sú presvedčivé vlastnosti, které dokážu celkom uspokojit akekoľvek očakávánie.
1 = Názov výrobca
2 = Model pneumatiky
3 = Označenie zaťaženie / tlaku (Severní Amerika)
4 = Druh konštrukcie pneumatiky
5 = Radiálna konštrukcia
6 = Identifikačný symbol a číslo (Severní Amerika)
7 = Poloha ukazateľov opotřebenia
8 = Rozmer pneumatiky
9 = Certifikát shodnosti s normami CEE
10= Index zaťaženia
11 = Rychlostný index
12 = Zem výroby
13 = Označenie pneumatík vhodných pre zimné použití (M+S – mud and snow = blato a sneh)
Europské značenie
255 = Nominálna šířka rezu (v mm)
/65 = Nominálný pomer výšky rezu / širky rezu (%)
R = Radiálna konštrukcia
16 = Priemer v mieste styku s ráfikom (v palcoch)
Numeric
7.50 = Nominálna šírka rezu (v palcoch)
R = Radiálna konštrukcia
16 = Priemer v mieste styku s ráfikom (v palcoch)
LT = Pneumatika Light Truck
Americké značení
P-Metric
P = Pneumatika pre automobily
225 = Nominálna šírka rezu (v mm)
/70 = Nominálny pomer výšky rezu / šírky rezu (%)
R = Radiálna konštrukcia
16 = Priemer v mieste styku s ráfikem (v palcoch)
LT Metric
LT = Pneumatika Light Truck
265 = Nominálna šírka rezu (v mm)
/75 = Nominálny pomer výšky rezu / šírka rezu (%)
R = Radiálna konštrukcia
16 = Prumer v mieste styku s ráfikom (v palcoch)
Flotation
31 = Vonkajší priemer (v palcoch)
x 10.50 = Nominálna šírka rezu (v palcoch)
R = Radiálna konštrukcia
15 = Priemer v mieste styku s ráfikom (v palcoch)
LT = Pneumatika Light Truck
Bezpečné a úspešné riadenie v teréne závisí na spojenie mnohých znalostí a schopností. Porozumenie špecifickým technikám pre rôzne podmienky, znalosť výkonnosti a limitov vozidla sú rozhodujúcimi faktormi, avšak nemenej dôležitú úlohu hrajú aj pneumatiky. Často sú to práve ony, ktoré pomôžu zvládnuť zložitú situáciu, z ktorej by sa vodič inak nedostal! Nasledujúce odseky prinášajú informácie vďaka ktorým je možné plne využiť všetky vlastnosti pneumatík “Scorpion by Pirelli” a dosiahnuť maximálneho výkonu.
BLATO V blízkosti mäkkého a blatového terénu je treba zaradiť druhý či tretí rýchlostný stupeň, zvýšiť rýchlosť, a potom príliš nepridávať plyn, aby nedochádzalo k prekĺzávaniu kolies. Príliš rýchla jazda je spojená s nebezpečenstvom odskočenie vozidla a straty kontroly, zatiaľ čo pri príliš pomalej jazde riskujeme stratu rýchlosti. V hlbokom blate je jazda obzvlášť zložitá v zbrázdenom teréne s jamami. Za takých podmienok, v prípade, že by jazda v brázdach mohla spôsobiť znečistenie diferenciálu blatom, následné zníženie rýchlosti alebo uviaznutia vozidla, sa odporúča ísť mimo brázdy. Udržiavať stále konštantnú rýchlosť. Pri riadení v brázdach treba pozmeňovať akceleráciu a pohybovať volantom zo strany na stranu, čo umožní záber zosilnené pätky pneumatiky a zahryznutie sa do strán brázd. Nesnažte sa nikdy točiť volantom mimo brázdy, ale nechajte volant, nech si nájde svoju cestu. Zakaždým, keď je to možné, Urobte kontrolu oblúka kolies, aby ste sa ubezpečili, že nie sú zanesené blatom, lebo zaneseniu pneumatík by mohlo zabrániť behúňa zbavovať sa blata. |
SNEH Pri jazde na tenkej vrstve snehu pneumatiky samy prerazí tuto vrstvu a priľnou k povrchu pod ňou. Doporučujeme nastavit vyšší rychlostný stupeň a vyvarovať sa prudkého zrychlovaniu či brzdeniu. čo umožní záber zosilnené pätky pneumatiky a zahryznutie sa do strán brázd. Nesnažte sa nikdy točiť volantom mimo brázdy, ale nechajte volant, nech si nájde svoju cestu. Zakaždým, keď je to možné, Urobte kontrolu oblúka kolies, aby ste sa ubezpečili, že nie sú zanesené blatom, lebo zaneseniu pneumatík by mohlo zabrániť behúňa zbavovať sa bláta.Za jazdy v hlbokom snehu zbytočne “nevytáčať motor” do vysokých otáčok, mať stále zaradený nízky rýchlostný stupeň a ísť pomaly, čo pneumatikám umožní lepšie priľnutie k povrchu a nedôjde k preklzávaniu. V prípade zložitých podmienok odporúčame použiť reťaze. Odporúčame vždy pred jazdou prejsť zvolenú trať. V blatistom teréne alebo v inak zložitých podmienkach treba ísť pomaly a snažiť sa aby kolesá neprokluzovala. Preklzávaniu kolies by totiž mohlo spôsobiť rozhodenie vozidla, pozdĺžny šmyk a zanesenie behúňa blatom. |
SKALNATÝ TERÉN Úspešnosť jazdy na skalnatých terénoch spočíva v schopnosti udržať sa na vyšších bodoch terénu a snažiť sa nepoškodiť diferenciál, prevodovku a brzdový protišmykový systém. Pri stúpaní do prudkých skalnatých svahov je dôležitejšie krútiaci sila než výkon, takže je vhodnejšie zaradiť prvý alebo druhý prevodový stupeň s nízkym prevodom. Neodporúča sa ísť príliš veľkou rýchlosťou, aby nedošlo k prekĺzávaniu pneumatík. |
PIESOK Na nekompaktnom piesku doporučujeme nastaviť vyšší prevod, čo umožní udržovať konštantnú rýchlosť. V prípade, že by i tak došlo k zahrabávaniu vozidla do piesku, je treba prevod znížiť. Nekompaktný a jemný piesok oslabuje ťah a vyžaduje stálu rýchlosť, často i jazdu na plný plyn. |
BRODENIE VODOU Pri jazde vodou je dôležité, aby elektrické časti vozidla boli dobre chránené. Na časti, ktoré by sa mohli poškodiť, je vhodné naniesť silikónovou pastu. V žiadnom prípade voda nesmie preniknúť do prívodu vzduchu. Vniknutiu vody do motora má definitívne a značne nákladné následky. Pred vjazdom do brodu je vždy vhodné skontrolovať trať. Treba mať na pamäti, že rýchly tok rieky je znamením priehľadné vody, zatiaľ čo pomalý tok by mohol znamenať, že sa vo vode nachádzajú plytké a hlboké kaly. Doporučujeme: – skontrolovať hĺbku vody a lopatkou alebo podobným nástrojom si overiť, že vo vode nie sú kaly. Ďalej skontrolovať, či vo vode nie sú priehlbiny alebo veľké kamene, ktoré by mohli brániť v jazde; – pozorne si prezrieť vstupné i výstupné breh. Mať vždy na pamäti, že vozidlo bude mať pri výjazde z vody nízku rýchlosť; – do vody vchádzať so zaradeným druhým rýchlostným stupňom. V prípade, že sa vytvorí vlna na prove, znamená to, že voda pred vozidlom je hlboká, ale za vlnou, tj. v priestore motora, sa vytvorí prejazd. Ak vozidlo pokračuje v jazde veľkou rýchlosťou, vlna sa roztriešti o kapotu, a zruší sa tým vzniknutý efekt. Akonáhle vozidlo vyjde z vody, je treba chvíľu ísť s ľahko stlačeným pedálom brzdy, aby sa obnovilo fungovanie bŕzd. Keďže niektoré prekážky vo vode nemožno predvídať, po prejazde brodu je nutné skontrolovať, či chladič “nie je zanesený blatom alebo lístím a či pneumatiky nie sú poškodené. Konanie v teréne si vyžaduje obratnosť a trpezlivosť a ako u väčšiny činností je veľmi cenná skúsenosť. Najlepší spôsob, ako získať skúsenosť s riadením terénneho vozidla je obrátiť sa na odborníkov v strediskách 4×4. nachádzajúcich sa dnes už vo všetkých krajinách sveta, alebo sa stať členom nejakého z mnohých klubov terénnych vozidiel. Odborníci týchto stredísk či členovia klubov sú schopní podať praktickú inštruktáž pre bezpečnú a zodpovednú terénne jazdu.Je však potrebné mať vždy na pamäti, že všetci vlastníci vozidla 4×4 sú povinní rešpektovať životné prostredie, v ktorom sa so svojimi vozidlami pohybujú. |
RIADENIE NA SVAHU Pri jazde do kopca alebo do strmého svahu je treba ísť stále rovno a najpríjemnejšou cestou k vrcholu. Pred jazdou doporučujeme skontrolovať a zistiť či se na nej nevyskytujú výmoly či hrbole, ktoré by mohli spôsobiť šmyk, alebo dokonca prevráteniu vozidla. Pred prekážkami nepreraďovať, pretože pri preraďovaní počas stúpania by došlo k strate rýchlosti; len na vrcholku zrázu zaradiť nižšiu rýchlosť pre jazdu dolu. Ísť so zaradeným druhým či tretím rýchlostným stupňom dostatočnou rýchlosťou, ktorá stačí na vyjdenie až na vrchol. Na vrcholku ísť krokom. V prípade, že by nebolo možné vyjsť až na vrchol, je potrebné stlačiť súčasne pedál spojky a brzdy, zaradiť spiatočku, potom zložiť zároveň obe nohy z pedálu brzdy a spojky a vrátiť sa na začiatok výstupu. Pri tejto operácii je nutné brzdiť len motorom a nezošlapovať žiadny pedál. V prípade zastavenia motora je treba zošliapnuť brzdu. Vozidlo je držané zaradenou rýchlosťou a brzdou. Potom stlačiť pedál spojky, zaradiť spiatočku a opäť uvoľniť pedál spojky. Rýchlo otočiť kľúčom zapaľovania a uvoľniť brzdu; vozidlo vlastnou hmotnosťou umožní naskočení motora a navráti sa na začiatok výstupu. Brzdenie sa vykonáva motorom. |
RIADENIE PRI JAZDE Pred zjazdom doporučujeme vystúpiť z vozidla a prehliadnúť si trať. Doporučujeme schádzať iba so zaradeným prvým rýchlostným stupňom. Nesnažiť sa opätovne prideľovať, pretože by sa mohlo stať, že sa nepodarí rýchlosť zaradiť, vozidlo potom pôjde na neutrál a vodič nad ním stratí kontrolu. Na prudkých zrázoch nebrzdiť brzdou, ale iba motorom. V prípade, že sa vozidlo dostane do šmyku, uvoľniť na okamih plyn, aby sa pneumatiky mohli prispôsobiť rýchlosti. Táto operácia navráti vodičovi kontrolu nad vozidlom a vozidlu ťažnosť … Potom ubrať plyn a spomaliť vozidlo. Pri dojazde zo svahu je potrebné dať pozor, aby sa predný blatník vozidla “nezapichol” do terénu, a preto je potrebné včas vybrať vhodné miesto pre dojazd, a tým sa vyhnúť tomuto nebezpečenstvu. |
JAZDA PO ÚBOČIACH V prípade, že je to možné, doporučujeme nájsť alternatívne riešenie a vyhnúť sa jazde po úbočí, alebo je treba mať vždy na pamäti bezpečnosť jazdy. Keby však bol čelný prejazd úbočí absolútne nevyhnutný, je dobré sa držať čo možno najnižšie. V prípade, že by sa cesta po úbočí stala nebezpečnou, je vhodné sa rýchlo obrátiť smerom dolu a zvýšiť rýchlosť. Táto operácia umožní vozidlu, aby sa neprevrátil, a navyše obnoví ako ťah, tak priľnavosť pneumatík. |
PRIEKOPY A HREBENE Mnohé priekopy sú ľahko prekonateľné, ak sa k nim približujeme zo správného úhlu. K priekope je treba sa približovať uhlopriečne a nabiehať do nej postupne, každým kolesom zvlášť, a to tak, aby ostatné kolesá medzitým mohla vyvíjať ťažnú silu. Počas prejazdu je treba stále kontrolovať, aby volant bol v priamej polohe. Pre prechádzaní nízkych hrebeňov odporúčame použiť podobnú taktiku ako na prechádzanie priekop, a to z dôvodu, aby sa vozidlo zabránilo zablokovaniu alebo neuviazlo pri nájazde na hrebeň či pri zjazde. |
VYDRŽ, ĽAHKÉ RIADENIE A EKONOMICKOSŤ.
Stretnete ich na všetkých cestách – sú to užitkove vozidlá
Stále väčšiu pozornosť obracajúce sa na sektor distribúcie je hlavným motorom všetkého vývoja a výskumu pneumatík pre úžitkové vozidlá. Tento fenomén je rozšírený predovšetkým v blízkosti veľkých urbanizačných centier, ale je znateľný aj na cestách medzimestských, čí dokonca na diaľniciach. Úžitkové vozidlá pohybujúce sa v tomto priestore sú stále ľahšie ovládateľná, rýchlejšia, spoľahlivejšia, komfortnejšia a predovšetkým bezpečnejšie – inými slovami sú stále viac podobné osobným automobilom. V praxi to sú neúnavní pomocníci, ktorí musia garantovať maximálnu efektivitu a všestrannosť použitia. Program Pirelli Citynet vznikol práve pre uspokojenie potrieb týchto pre mnohých toľko potrebných automobilov.
Ekonomickosť je dominantným faktorom programu Citynet. Medzi všetkými ponukajúcimi sa možnosťami môže každý užívateľ nájsť práve tie svoje pneumatiky Citynet, ktorá bude vhodná pre jeho aktivity. | |
Bezpečný a vysoký kilometrový priebeh, ktorý umožňuje kvalita materiálov a pokrokovosť výrobných procesov garantovaných Pirelli, je práve tou výhodou, ktorá posúva pneumatiky Citynet na samú špičku zaujímavosti. | |
Spoľahlivosť – istota bezpečnej jazdy. Citynet je program Pirelli pre uľahčenie prevádzky ľahkých nákladných automobilov vo všetkých smeroch. |
POZOR ! Nesprávne použitie je nebezpečné. Dodržujte inštrukcie uvedené výrobcom pneumatík. Dodržujte predpísané vybavenie pre jednotlivé druhy automobilov. |