Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Zosílená

Kleber Quadraxer 3

Rozmery
Šírka
235
Profil
40
Priemer
R19
96Y
FR

Kleber Quadraxer 3 je celoročná pneumatika s krátkou brzdnou dráhou na suchu a lepšou ovládateľnosťou, odolnosťou proti akvaplaningu a vysokou priľnavosťou na snehu. Veľké množstvo lamiel v strede behúňa pneumatiky...
Viac informácií

Celoročné
Quadraxer 3

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Celoročné

Kleber Quadraxer 3 je celoročná pneumatika s krátkou brzdnou dráhou na suchu a lepšou ovládateľnosťou, odolnosťou proti akvaplaningu a vysokou priľnavosťou na snehu. Veľké množstvo lamiel v strede behúňa pneumatiky zaisťuje lepší záber na snehu a zlepšuje ovládateľnosť na snehu. Vynikajúca výkonnosť na mokrom a suchom povrchu aj na snehu. Technológia samo-blokujúcich sa lamiel podporuje voľné prelievanie vody pred odvádzajúce kanály, takže nie je blokovaná v dezéne, výsledkom je výrazne nižšie riziko vzniku akvaplaningu. Kleber Quadraxer 3 chce ponúknuť vysoký štandard ochrany pred nekontrolovaným podkĺznutím, je teda použitý dezén s viacerými zimným charakterom. Celoročná pneumatika Kleber Quadraxer 3 je uspokojivé riešenie do miernej klímy – pre vodičov hľadajúcich predovšetkým istotu na ceste po celý rok. Kratšia brzdná dráha na suchu a vylepšená ovládateľnosť na suchu. Smerový tvar dezénu pneumatík Kleber Quadraxer 3 s výraznými hranami a početnými priečnymi zárezmi aktívne pracujú za každej teploty. Konštruktéri francúzskej značky vytvorili na základe svojich bohatých skúseností všestranný vzor dezénu pneumatík Kleber Quadraxer 3. Dezén pneumatiky Kleber Quadraxer 3 je optimalizovaný a prispôsobený potrebám jazdy za rôznych podmienok – daždivých, snehových, ale aj počas horúcich dní. Daždivé počasie tiež nie je pre pneumatiky Kleber Quadraxer 3 problém. Pevné bočné oblasti a samo-blokujúci dezén posilňujú jazdné vlastnosti na rozohriatom asfalte, vďaka tomu je cestovanie v lete istejšie a stabilnejšie, dokonca pri vysokých rýchlostiach. Znížená deformácia pneumatiky Kleber Quadraxer 3 pri namáhavých manévroch prostredníctvom silných blokov a ramien. Pneumatiky Kleber Quadraxer 3 majú špeciálne hladké bočné steny, ktorých úlohou je obmedziť pneumatikou generovaný hluk, čo značne vylepšuje jazdný komfort, obzvlášť pri dlhých cestách. Gumová zmes vysokej kvality netvrdne v mraze.

Kleber začala výrobu v roku 1911 v továrni BF Goodrich vo Francúzskom Colombes. V roku 1951 spoločnosť Kleber predstavila prvú bezdušovú pneumatiku, ktorej odolnosť proti penetrácii zožala veľmi kladný ohlas. Roku 1950 pokoril Maurice Herzog, zamestnanec Kleberu, vrchol Himalájskej Anapurny. Dnes patrí Kleber pod koncern Michelin a ich výrobky tak čerpajú pri vývoji z technologického zázemia pneumatikárskeho gigantu pri zachovaní skvelého pomeru cena/výkon. 1981 znamenal úspech pre Michel Mouton, pilotujúci beštiálny špeciál rally skupiny B Audi S1 ​​v San Remo Rally a obúvajúce pneumatiky Kleber. V roku 1951 zaznamenal Kleber svetový úspech s prvou bezdušovou pneumatikou, ktorá bola predstavená na Motor Show a odolonosť proti prepichnutiu ohromila aj vtedajšieho prezidenta Francúzska René Cotyho, ktorý sa výstavy zúčastnil. Kleber dodnes vedie v oblasti tejto technológie a vývoja. Francúzske pneumatiky Kleber už vyše 100 rokov vyrábajú kvalitné, trvanlivé a odolné obutie pre osobné, nákladné aj traktorové vozidlá. V roku 1947 prišiel Kleber so zimnou pneumatikou so znakom ľadového medveďa.

Nový EÚ štítok

EU
Kleber
235/40 R19 96Y
B
C
69 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
B
C
69 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru