Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Zosílená
  • Odporúčame
    Prémiová kvalita

Nexen N*Blue 4Season

Rozmery
Šírka
215
Profil
55
Priemer
R16
97V

Smerovo drážkovanie pneumatík Nexen N * blue 4 Season zaisťuje vynikajúci výkon na snehu. Maximálny výkon na mokrom povrchu s optimalizovanou kombináciou riešenie novej generácie SBR s vysokým podielom priľnavé...
Viac informácií

Celoročné -41%
N*Blue 4Season

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Celoročné -41%

Smerovo drážkovanie pneumatík Nexen N * blue 4 Season zaisťuje vynikajúci výkon na snehu. Maximálny výkon na mokrom povrchu s optimalizovanou kombináciou riešenie novej generácie SBR s vysokým podielom priľnavé živice pre lepšie brzdenie a ovládanie na mokre. Pneumatika bola odporučená uznávaným nemeckým časopisom AutoBild, kde bola druhá v ovládanie na snehu a prvý v hlučnosti. Výhody celoročné pneumatiky Nexen N'blue 4 Season: Perfektné handling na suchu, celoročné zmes sa ľahko prispôsobí každej teplote, smerový vzorka pre maximálny záber na snehu a výborná trakcia na mokre. Hladké bočnice pomáhajú vytvoriť najlepší handling. Ostré hrany dezénových blokov sa ľahko zarežú do podkladu a poskytnú vodičovi perfektné záber.

Celoročné pneumatiku Nexen N'blue 4 Season ocenia vodiči vozidiel nižšej triedy, pre ktoré hrá dôležitú úlohu bezpečnosť a nízka cena. Výkonná celosezónne pneumatika pre osobné vozidlá. Optimálneho výkonu pneumatík po celý rok je dosiahnuté vďaka kontrolovaným dynamickým vlastnostiam špeciálnej zmesi, ktorá zaisťuje výbornú tuhosť a pružnosť pneumatiky pri teplotných rozdieloch. Špeciálna celoročné zmes bola vyvinutá, aby si zachovala svoje jazdné vlastnosti bez ohľadu na okolitú teplotu. Nové zloženie zmesi zaisťuje dobre vyvážený výkon pomocou jemných zŕn a aplikácií vysokého podielu živice novým spôsobom miešania. Jemné drážkovanie stredového rebra a priľahlých dezénových blokov zaisťuje maximálnu trakciu na mokrom povrchu.

Nexen Tire Corporation je jedným z najvýznamnejších kórejských producentov pneumatík. Spoločnosť bola založená v roku 1942, roky výskumu skúseností pomohli zaradiť značku Nexen medzi svetové renomované spoločnosti. Pri výrobe sa využívajú najmodernejšie technológie. - Na základe splnených kvalitatívnych kritérií boli produkcii pneumatík udelené certifikáty kvality (ISO 9001, QS 9000, ISO 14001), všetky produkty Nexen spĺňajú štandardy požadované pre Európsku úniu.

Nový EÚ štítok

EU
Nexen
215/55 R16 97V
B
D
69 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
B
E
69 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru