Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Barum Vanis AllSeason

Rozmery
Šírka
195
Profil
60
Priemer
R16
99/97H
C

Špeciálne vyvinutá zmes pneumatík Barum Vanis AllSeason pre vysoký kilometrový výkon. Vďaka veľkému percentu siliky novej generácie, poskytuje mimoriadnu životnosť a spoľahlivú priľnavosť na každom povrchu za každého počasia. Nové...
Viac informácií

Celoročné -35%
Vanis AllSeason

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Celoročné -35%

Špeciálne vyvinutá zmes pneumatík Barum Vanis AllSeason pre vysoký kilometrový výkon. Vďaka veľkému percentu siliky novej generácie, poskytuje mimoriadnu životnosť a spoľahlivú priľnavosť na každom povrchu za každého počasia. Nové rozloženie drážok zhromažďuje viac snehu umožňujúc lepšie trenie sneh-sneh, čo vedie ku zlepšenej ovládateľnosti a lepšiemu brzdnému výkonu vo všetkých jazdných situáciách. Nové vystuženie bočnice zvyšuje ochranu proti odreniu o obrubník a zaisťuje dlhšiu životnosť pneumatiky. Rozmery 225/65R16 a 235/65R16 majú o 3,5mm väčšiu hĺbku dezénu pre vysoký kilometrový výkon.

Vďaka novej zmesi pneumatiky, ponúka Barum Vanis AllSeason perfektnú súhru medzi úsporou paliva a dlhodobým celoročným výkonom za skvelú cenu. Pneu má bočnicu 3PMSF. Pneumatiky Barum Vanis AllSeason sú robustné a efektívne van pneumatiky poskytujúca dlho trvajúci výkon v každom počasí navyše za skvelú cenu. Pneu Barum Vanis AllSeason využíva hlboké a široké drážky pre zimné výkon namiesto mnohých krehkých lamiel. Namiesto klasického dizajnu s ochrannou lištou majú nové pneumatiky Barum Vanis AllSeason po celej hornej ploche bočnice až jeden mm gumy naviac.

Barum je značka, ktorá pôsobí na trhu pneumatík už viac ako 70 rokov. Za túto dobu získali pneumatiky Barum prestíž na celom svete vďaka bohatým skúsenostiam, výrobným know-how a spoľahlivosti. Výrobný závod v Otrokoviciach je v súčasnosti najväčšou výrobnou jednotkou v Európe. Pneumatiky Barum sa umiestnili na výbornú aj pri interných auditoch najprestížnejších výrobcov automobilov ako je Volvo, BMW, VW, Škoda, Renault, Ford či Peugeot. Výrobky Barum sa snažia poskytnúť svojim zákazníkom ten najlepší pomer medzi cenou a výkonom. Okrem ostatných špičkových vlastností, preukázaných v testoch nezávislých časopisov a autoklubov, poskytujú naše pneu vysoký kilometrový výkon. Barum vyrába pneumatiky v najmodernejších závodoch v Európe pod záštitou silnej skupiny Continental AG.

Nový EÚ štítok

EU
Barum
195/60 R16 99/97H
A
C
73 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
A
C
73 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru