Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • RunFlat

Continental EcoContact 6 SSR

Rozmery
Šírka
225
Profil
50
Priemer
R17
94Y
MOE,Run Flat

S pneumatikou EcoContact 6 Continental dosiahol výrazne lepších parametrov v oblasti valivého odporu, kilometrového výkonu, presnosti riadenia a brzdných dráh. Precízny handling, vysoká priľnavosť s krátkou brzdnou dráhou. Zmes GreenChili...
Viac informácií

Letné -39%
EcoContact 6 SSR

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné -39%

S pneumatikou EcoContact 6 Continental dosiahol výrazne lepších parametrov v oblasti valivého odporu, kilometrového výkonu, presnosti riadenia a brzdných dráh. Precízny handling, vysoká priľnavosť s krátkou brzdnou dráhou. Zmes GreenChili v novej letnej pneumatike pre osobné vozidlá dodáva o 20 percent vyšší kilometrový výkon a o 15 percent nižší valivý odpor.

V porovnaní s predchádzajúcimi modelmi ponúka táto novinka o 20 percent vyšší kilometrový výkon, o 15 percent nižší valivý odpor, oveľa presnejšie handling a kratšej brzdnej dráhy na mokrej i suchej vozovke. Nová letná pneumatika je high-tech produktom spĺňajúcim tie najvyššie nároky na bezpečnosť, precízne handling, vysoký kilometrový výkon a nízku spotrebu paliva. Pre novú pneumatiku EcoContact 6 už získala značka Continental homologácia pre obutie z výrobného závodu od 12 európskych automobiliek pre osobné automobily malé až vyššej triedy.

Vďaka novým prísadám obsiahnutým v zmesi sa dokáže behúň oveľa lepšie prispôsobiť vozovke. To umožňuje lepší prenos brzdnej sily, dobrý kontakt s cestou znižuje preklz a zvyšuje kilometrový výkon. Obe inovatívne zložky v zmesi spojili inžinieri do názvu "GreenChili 2.0". Tak obrovský krok vo vývoji pri výrobe pneumatík sa podaril vďaka tomu, že inžinieri z firmy Continental preverovali možné optimalizácia všetkých zložiek tejto špičkovej pneumatiky. Sem patrí aj to, že bola vyvinutá nová zmes siliky pre docielenie oveľa vyváženejšieho rozloženia chemických zložiek. Výsledkom je ešte pevnejšie spojenie polymérov v sieti zmesi umožňujúci zníženie deformácií pneumatiky za jazdy. Tým nakoniec výrazne klesá valivý odpor, spotreba paliva pri vozidle sa znižuje.

Drážky na ramenách profile navyše odvádzajú vodu von zo styčnej plochy, čím sa docieľuje ešte lepšej priľnavosti na mokrej vozovke. Pre jazdy na suchých tratiach našli vývojári inšpiráciu u športových pneumatík. Takto vzniknutá asymetrická geometrie profilov so zaoblenými rohmi stabilizuje jednotlivé prvky profilu pri jazde do zákrut a výsledkom je teda precízne handling a väčšiu priľnavosť. Na mokrej ceste ponúkajú lamely sa skosenými hranami dodatočnú priľnavosť a prispievajú k odvodneniu profilu.

U dizajnu profilu naplánovali vývojári podľa rozmeru pneumatiky tri, štyri alebo päť rebier. Toto riešenie strihané na mieru umožňuje dobrú priľnavosť a precízne handling až do limitov. Veľmi vyvážený pomer medzi rebrami a drážkami profilu slúži tiež k odvodu vody drážkami pri jazde za dažďa a na zníženie sklonu k aquaplaningu.

Nový EÚ štítok

EU
Continental
225/50 R17 94Y
B
B
71 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
B
B
71 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru