Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • RunFlat

Dunlop SP Sport Maxx GT

Rozmery
Šírka
235
Profil
50
Priemer
R18
97V
Run Flat,MOE

Letné pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT sú ideálnou voľbou pre športovú jazdu a ponúkajú vynikajúcu priľnavosť, citlivosť a stabilitu. Tieto pneumatiky sa vyznačujú výnimočnou priľnavosťou za sucha, čo je...
Viac informácií

Letné -42%
SP Sport Maxx GT

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné -42%

Letné pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT sú ideálnou voľbou pre športovú jazdu a ponúkajú vynikajúcu priľnavosť, citlivosť a stabilitu. Tieto pneumatiky sa vyznačujú výnimočnou priľnavosťou za sucha, čo je zaistené vďaka pokročilej technológii Dunlop Touch, ktorá umožňuje presné ovládanie a odozvu. Vďaka plochejšiemu profilu behúňa sa zvyšuje kontakt s vozovkou, čo poskytuje precízne riadenie a lepšiu odozvu na povrch vozovky.

Pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT sú vybavené aj technológiou RunOnFlat, ktorá umožňuje pokračovať v jazde aj po prerazení alebo strate tlaku pneumatiky až do vzdialenosti 80 km pri maximálnej rýchlosti 80 km/h. Táto technológia prispieva k väčšej bezpečnosti a pohodliu pri jazde.

Vďaka závodnej technológii a špeciálnej zmesi behúňa pneumatiky SP Sport Maxx GT ponúkajú mimoriadnu priľnavosť a brzdný výkon. Pneumatika si udržuje tvar aj pri vyšších rýchlostiach, čo zlepšuje stabilitu a odolnosť proti opotrebovaniu. Plynulý prechod z priamej jazdy do zákruty je zaistený vďaka rovnomernému rozloženiu tlaku po celej kontaktnej ploche pneumatiky.

Pri výbere pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT získate vynikajúcu priľnavosť, citlivosť a stabilitu, čo prispeje k zvýšeniu výkonu a bezpečnosti pri športovej jazde.

Dunlop je jedným zo svetových vedúcich výrobcov výkonných a vysokovýkonných pneumatík pre prvovýbavu prestížnych značiek: Alfa Romeo, Audi, AMG, Aston Martin, BMW, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Škoda, Toyota a Volkswagen. Dunlop je jedným zo svetových vedúcich výrobcov pneumatík. V roku 2000 sa firma Dunlop stala členom koncernu Goodyear Tire and Rubber Company, pod ktorým funguje dodnes. Vyvíja, vyrába a predáva pneumatiky pre automobily, úžitkové vozidlá aj motocykle. Spoločnosť Dunlop vznikla roku 1888 v severoírskom Belfaste vďaka revolučnému vynálezu, v decembri daného roku získal John Boyd Dunlop patent na pneumatiku plnenú vzduchom. V roku 1945 začala značka Dunlop vyrábať revolučné bezdušové pneumatiky so samotesniacou vrstvou. Odvtedy je spoločnosť Dunlop lídrom vo vývoji nových technológií.

Nový EÚ štítok

EU
Dunlop
235/50 R18 97V
B
C
71 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
B
C
69 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru