Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Zosílená

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
235
Profil
40
Priemer
R18
95Y
FP

Jedinečná technológia aktívneho zatáčaní Active Cornergrip zabezpečuje rovnomerné rozloženie tlaku a následne účinnejšie kontakt pneumatiky s vozovkou, kedy sú aktívne všetky zóny běhounu.
Snižuje deflekcia otvorenej časti behúňa pre...
Viac informácií

Letné -43%
Eagle F1 Asymmetric 2

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné -43%

Jedinečná technológia aktívneho zatáčaní Active Cornergrip zabezpečuje rovnomerné rozloženie tlaku a následne účinnejšie kontakt pneumatiky s vozovkou, kedy sú aktívne všetky zóny běhounu.
Snižuje deflekcia otvorenej časti behúňa pre maximálnu priľnavosť a odvod vody na mokrých povrchoch napríklad pri aquaplaningu.
Technologie závodnej behúňovej zmesi sa prejavuje v tuhosti behúňa optimalizovaná prostredníctvom vyztužovacího plnidlá a novej generácie polymérov. Táto zmes behúňa je priateľská k životnému prostrediu vďaka technológii s nízkymi úrovňami PCA. Duální usporiadanie a posunutie blokov dezénu, ktoré Optimalizuje zvukové frekvencie a poskytuje hladšiu a tichšiu jazdu.

Do koncernu Goodyear patria aj značky pneu Dunlop, Sava, Fulda a Debica. Kvalita, na ktorú sa môžete spoľahnúť: pneumatiky spoločnosti Goodyear boli za posledných 5 rokov testované nezávislými európskymi časopismi so zameraním na pneumatiky, a tie dosiahli skvelé výsledky. Má teraz zastúpenie na šiestich kontinentoch s ročnými tržbami viac ako 15 miliárd dolárov. Letné, zimné aj celoročné osobné a úžitkové pneumatiky Goodyear sú nielen inovatívne, ale aj skvele hodnotené odborníkmi. Goodyear je platinovým partnerom FC Bayern Mníchov. Už v roku 1926 sa GoodYear stal najväčšou gumárenskou spoločnosťou na svete. Značka v minulosti vyrábala aj pneumatiky pre rôzne závodné vozidlá. Značkové Pneu Goodyear pre najvyššie bezpečnostné štandardy na cestách. Goodyear je najväčším výrobcom pneumatík na svete, má zastúpenie na šiestich kontinentoch. Spoločnosť Goodyear Tire & Rubber Company vznikla už v roku 1898. Frank Seiberling pomenoval spoločnosť po Charlesovi Goodyearovi, ktorý vynašiel proces vulkanizácie. Okrem pneumatík značky Goodyear vyrába aj niekoľko ďalších renomovaných značiek, vrátane pneumatík Dunlop, Fulda, Sava a Debica. Goodyear, svetový výrobca prémiových pneumatík a FC Bayern Mníchov a najúspešnejší tím nemeckej Bundesligy, od roku 2016 vstúpili do platinového partnerstva.

Nový EÚ štítok

EU
Goodyear
235/40 R18 95Y
C
D
72 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
C
E
72 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru