Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Kleber Dynaxer HP4

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
185
Profil
65
Priemer
R15
88H

Nová patentovaná zmes gumy behúňa, čo obmedzuje deformáciu pneumatiky počas jazdy, poskytuje väčšiu priľnavosť pneumatiky, čím sa optimalizuje brzdenie. Letná pneumatika Dynaxer HP4 je výsledkom dvojročnej práce konštruktérov, ktorí sa...
Viac informácií

Letné
Dynaxer HP4

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné

Nová patentovaná zmes gumy behúňa, čo obmedzuje deformáciu pneumatiky počas jazdy, poskytuje väčšiu priľnavosť pneumatiky, čím sa optimalizuje brzdenie. Letná pneumatika Dynaxer HP4 je výsledkom dvojročnej práce konštruktérov, ktorí sa zamerali na pomer kvality a ceny. Inžinieri kladú dôraz na vysoký výkon, ktorý je zvyčajne charakterizovaný prémiovými pneumatikami. Pneumatika Krisalp HP4 je venovaná najobľúbenejším vozidlám všetkých značiek.

Nová technológia uzamknutie lamely má vplyv na tuhosť behúňa v kontakte pneumatiky s vozovkou, čo znižuje valivý odpor, priaznivejšie účinky na spotrebe paliva a zníženie hluku. Brzdná dráha na mokrom povrchu sa znížila o 4,7 m. Testy výrobcu ukázali kratšiu brzdnú dráhu na suchej vozovke 1,5 m a lepšiu priľnavosť o 13% v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Kleber Pneumatika Dynaxer HP4 je ideálnou voľbou pre užívateľov, ktorí hľadajú pneumatiku s dobrým výkonom v optimálnom rozmedzí cien. Asymetrické drážky behúňa umiestnené vo vonkajšej časti, sú tiež zodpovedný za účinné odvádzanie vody z pneumatiky a zamedzenie vzniku aquaplaningu.

Pri nákupe pneumatík nezabudnite skontrolovať manuál vozidla alebo príslušné webové stránky, ktoré pneumatiky vám odporučí výrobcu vozidla. Zle vybrané pneumatiky môžu negatívne ovplyvniť úroveň vašej bezpečnosti. Pri nákupe pneumatík venujte pozornosť veľkosti a indexom nosnosti a rýchlosti, ktoré sú homologované pre vaše vozidlo.

Nový EÚ štítok

EU
Kleber
185/65 R15 88H
B
C
68 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
B
C
68 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru