Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Zosílená

Michelin Pilot Sport Cup 2R

Rozmery
Šírka
285
Profil
35
Priemer
R19
103Y
MO1,A

Nová pneumatika Michelin Pilot Sport Cup 2 R, pôvodne vyvinutá pre modely Porsche 911 GT3 RS a GT2 RS, zlepšuje priľnavosť a schopnosť riadenia. Táto pneumatika nahradila Michelin Pilot Sport...
Viac informácií

Letné -33%
Pilot Sport Cup 2R

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné -33%

Nová pneumatika Michelin Pilot Sport Cup 2 R, pôvodne vyvinutá pre modely Porsche 911 GT3 RS a GT2 RS, zlepšuje priľnavosť a schopnosť riadenia. Táto pneumatika nahradila Michelin Pilot Sport Cup 2, pneumatika Cup 2 R je na mokre ešte o niečo lepší. Pneumatika Pilot Sport Cup 2 R je vysoko vyladená, aby zlepšila schopnosť konkrétnych vozidiel, pre ktoré bola homologizovaná, takže môže sa predávať len na použitie v týchto aplikáciách. Keďže je pneumatika navrhnutá tak, aby vodičom pomohla naplno využiť ich potenciál v suchých podmienkach, Pilot Sport Cup 2 R, rovnako ako všetky pneumatiky Streetable Track & Competition, nie je určený na použitie, skladovanie, premiestňovanie ani preprave v blízkosti alebo teploty pod bodom mrazu. Vnútorné rameno pneumatiky je zamerané na mokrú trakciu, s hlbokými postrannými zárezmi pre evakuáciu vody z stopy. Masívny vonkajší prívesné rameno pneumatiky má menej postranných zárezov a obvodové drážky pneumatiky sú užšie a vytvárajú širšiu rebrovanie pre ďalšie gumu v kontaktnej ploche.

Pilot Sport Cup 2 R je pneumatika vyvinutá pre vodičov supersportových a športových automobilov, ktorí chcú maximalizovať výkon svojho vozidla a skrátiť časy na kolesá. Vnútorná konštrukcia pneumatiky Pilot Sport Cup 2 R bola prepracovaná tak, aby plne využila ďalšie priľnavosť, ktorú poskytuje aktualizovaná zmes, a je vyladená tak, aby čo najlepšie doplnila zamýšľanú aplikáciu vozidla. Pneumatika Pilot Sport Cup 2 R využíva zmes behúňa priamo z pneumatík motorového športu Michelin pre lepšiu priľnavosť počas zrýchlenie, brzdenie a zatáčanie. Pri výrobe dezénu pre MICHELIN Pilot Sport Cup 2 je používaná technológia Bi-Compound, ktorá umožňuje použitie dvoch druhov gumy na vnútornej a vonkajšej strane dezénu. Vonkajšia strana pneu je vyrobená zo špeciálneho elastomérového reťazca, ktorý zaisťuje extrémnu tvrdosť a tým aj maximálnu priľnavosť a vynikajúci záber pri zatáčaní. Hoci pneumatiky Pilot Sport Cup 2 R spĺňajú požiadavky DOT, neodporúčajú sa pre jazdu vo vlhkých podmienkach, kde je prítomná stojatá voda a existuje riziko aquaplanningu, vodiči by mali jazdiť opatrne pri znížených rýchlostiach, ak sa stretnú s týmito podmienkami. Nový profil ramena má o 10% väčšiu stopu a tuhšie bočná stena tvorí nový pohár 2 R ešte rýchlejšie a ostrejšie na suchej trati. Zmes s vysokou trakciou je formovaná do aktualizovaného asymetrického vzoru so zníženou plochou, aby sa zlepšila priľnavosť v suchých podmienkach. Zvýšená štrukturálne tuhosť poskytuje stabilnú základňu potrebnú na vydržanie síl prenášaných pneumatikou.

Nový EÚ štítok

EU
Michelin
285/35 R19 103Y
D
D
74 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
E
E
74 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru