Vážení zákazníci, dňa 22.2.2024 nebude možné expedovať zásielky s technických príčin. Dodanie sa omešká o 1-2 dni . Ďakujeme AZ pneu s.r.o.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • SUV-silničné
    RunFlat
  • Odporúčame

Pirelli Scorpion Verde All Season

Rozmery
Šírka
235
Profil
55
Priemer
R19
101H
Run Flat,MOE

Pirelli Scorpion Verde All Season je pneumatika určená pre vozidlá typu crossover a SUV, ktorá využíva moderné technológie, štruktúry a vzor dezénu, aby zaručila úspory, ohľaduplnosť k životnému prostrediu, pohodlie...
Viac informácií

Letné -58%
Scorpion Verde All Season

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné -58%

Pirelli Scorpion Verde All Season je pneumatika určená pre vozidlá typu crossover a SUV, ktorá využíva moderné technológie, štruktúry a vzor dezénu, aby zaručila úspory, ohľaduplnosť k životnému prostrediu, pohodlie a bezpečnosť na všetkých typoch ciest. Lateralná stabilita a trakcie na mokre a ľahkom snehu zaisťujú výkonnosť po celý rok. Pneumatika Scorpion Verde All Season je označená symbolom M+S na boku.

Pneumatiky s technológiou RUN FLAT znamenajú bezpečnosť. Poskytujú väčšiu kontrolu nad vozidlom v núdzových situáciách a umožňujú vám pokračovať v bezpečnej jazde aj pri rýchlej strate tlaku v pneumatikách. PIRELLI NOISE CANCELLING SYSTEM™ (PNCS) je technológia, ktorá dokáže znížiť hluk vo vnútri vozidla vďaka zvukovo absorpčnému zariadeniu umiestnenému na vnútornom obvode pneumatiky, čo znižuje hluk o polovicu. SEAL INSIDE™ je nová technológia konštrukcie pneumatiky, ktorá umožňuje pokračovať v jazde aj po prepichnutí pneumatiky vonkajším objektom bez toho, aby došlo k úniku vzduchu, pokrývajúce takmer 85 % možných nehodových príčin straty tlaku. Označenie ELECT™ na boku pneumatiky identifikuje pneumatiky Pirelli špeciálne vyvinuté pre vysokovýkonné elektrické a plug-in vozidlá, v súlade s stratégiou Perfect Fit.

Distribúcia pneumatík Pirelli zahŕňa 160 krajín a sieť takmer 10000 distribútorov. Spoločnosť Pirelli sa skladá z 25 tovární po celom svete. V Miláne je najdôležitejšie výskumné a vývojové stredisko, ktoré riadi ostatné továrne v rôznych krajinách. Vďaka technologickému zameraniu sa spoločnosť Pirelli zjednotila s poprednými výrobcami automobilov a motocyklov, vďaka tomuto spojeniu vzišlo veľké množstvo homologácií pre modely luxusných automobilových firiem. Pirelli sa predovšetkým sústredí na vývoj športových a výkoných pneumatík. V súčasnej dobe je piatym najväčším svetovým producentom na trhu pneumatík. Vyniká v smere technologických a výskumných schopnostiach a profesionálnych zručnostiach zamestnancov. Spoločnosť Pirelli je obrovský medzinárodný podnik s dlhoročnou tradíciou, ktorá siaha ďaleko do minulého storočia.

Nový EÚ štítok

EU
Pirelli
235/55 R19 101H
B
C
71 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
B
C
71 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru