Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Michelin Agilis 3

Rozmery
Šírka
205
Profil
70
Priemer
R15
106R
C

Vďaka lepšej konštrukcii pneumatiky Michelin Agilis 3 budú mať dodávky o 20% nižšiu spotrebu energie. Inovatívny zmes kaučuku s optimalizovaným dávkovaním sadzí a oxidu kremičitého prispievajú k bezpečnosti pneumatiky počas...
Viac informácií

Letné -29%
Agilis 3

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné -29%

Vďaka lepšej konštrukcii pneumatiky Michelin Agilis 3 budú mať dodávky o 20% nižšiu spotrebu energie. Inovatívny zmes kaučuku s optimalizovaným dávkovaním sadzí a oxidu kremičitého prispievajú k bezpečnosti pneumatiky počas brzdenia za mokra po celú dobu životnosti Michelin Agilis 3. Pneumatika Michelin Agilis 3 pre ľahké nákladné vozidlá nadväzuje na vlani predstavenou pneumatiku Michelin Agilis CrossClimate. Skvelých hodnôt pneumatiky Michelin Agilis 3 bolo dosiahnuté vďaka technológii EverGrip. Michelin uvádza, že sa po 20 000 kilometrov znížia emisie CO2 o sto kilogramov, to zodpovedá zníženiu spotreby paliva o 0,12 litrov na 100 kilometrov a úspore 100 euro, teda zhruba 2500. Výrobca zdôrazňuje triedu A na EÚ štítku v hodnotení brzdného výkonu na mokrej vozovke. Tretí rad modelu Agilis váži v priemere o kilogram menej ako jej predchodca, v niektorých rozmeroch je rozdiel až 1,7 kilogramov. Gumová zmes s vysokou odolnosťou proti oderu a patentovaná technológia bráni zachytenie kameňov v behúni. Drážky v tvare písmena U potom prináša viac zvislých bočných blokov behúňa pre vyššiu kontaktnú plochu v hĺbke behúňa 2 mm. Nový model poskytuje bezpečnosť na mokrých cestách a vynikajúcu energetickú účinnosť. Brzdný výkon je vysoký až kým sa nedosiahne TWI pneumatiky (indikátor opotrebenia behúňa pneumatiky prozraující, že pneu už nemá vzorka hĺbky 1,6 mm).


Pneumatika Michelin Agilis 3 si drží vlastnosti po celú dobu svojej životnosti a Michelin dokonca uvádza, že sa niektoré výkonové charakteristiky zlepšujú s opotrebením pneumatík, je to brzdný výkon na suchej vozovke a spotreba paliva. Tie potom totiž môžu pneumatiku Michelin Agilis 3 poškodiť, často aj neopraviteľne; výrobca použil rovnakú ochranu aj na bočniciach, toto riešenie už bolo uplatnené pri modeli Agilis CrossClimate. Brzdné vlastnosti na mokre sa síce v priebehu životnosti pneumatiky Michelin Agilis 3 zhoršujú, ale nie je to dôvod na obavy. Nový vzorka pneumatiky Michelin Agilis 3 obsahuje najmä hlboké drážky, ktoré súvisia s pružnými blokmi behúňa a teda s vynikajúcou ovládateľnosťou vozidla na mokre. Michelin sa zaviazal dodržiavať princípy trvalo udržateľného rozvoja, inými slovami účinnejšie využívať suroviny a zdroja pri zachovaní vynikajúceho výkonu po celú dobu životnosti pneumatiky Michelin Agilis 3. Dlhé životnosti pneumatika Michelin Agilis 3 dosahuje najmä vďaka dvom technológiám vyvinutým pre pneumatiky nákladných vozidiel.

Nový EÚ štítok

EU
Michelin
205/70 R15 106R
A
B
72 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
A
B
72 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru