Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Bridgestone Blizzak LM001

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
205
Profil
60
Priemer
R16
92H
AO

Najnovšie konštrukcia zimné pneumatiky pre osobné vozidlá, Bridgestone Blizzak LM001 poskytuje lepšiu trakciu a brzdenie na snehu, zároveň s vyššou odolnosťou voči opotrebovaniu. Preto sa môžete pokojne vydať na cestu...
Viac informácií

Zimné -35%
Blizzak LM001

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné -35%

Najnovšie konštrukcia zimné pneumatiky pre osobné vozidlá, Bridgestone Blizzak LM001 poskytuje lepšiu trakciu a brzdenie na snehu, zároveň s vyššou odolnosťou voči opotrebovaniu. Preto sa môžete pokojne vydať na cestu za akýchkoľvek zimných podmienok: za slnečného počasia alebo hustého sneženia. Nový vzorka odvádza vodu a topiacom sneh preč z kontaktnej plochy rýchlejšie, zaoblené dezénové bloky zlepšujú prietok vody a dávajú lepšiu priľnavosť a kontakt s vozovkou. Zimné pneumatiky pre osobné vozidlá. Presné jazdné vlastnosti, vysoká stabilita, Skvelá priľnavosť na snehu. Pneumatika prináša inovácie v tvare dezénu a použitia materiálu na zaistenie bezpečnosti a výkonu, ktorý je v dnešných premenlivých podmienkach potrebné.

Pneumatika je homologizovaná pre BMW (pneumatika pre prvovýbavu), pneumatika môže byť samozrejme použitá a zmontované na vozidlá iných značiek.

ROF = RunOnFlat - dojazdová pneumatika. Pneumatiky RunOnFlat zaručujú vysoký komfort jazdy. Defektu a následnej strate tlaku si vodič nemusí všimnúť. Preto sa RunOnFlat pneumatiky môžu namontovať len na vozidlá vybavené fungujúcim systémom monitorovania tlaku v pneumatikách. Výhody pneumatík RunOnFlat: žiadny problém v prípade defektu, dovolí vám prísť až 80 km aj po strate tlaku, použiteľná na štandardných ALU kolesách, nie je nutné voziť rezervnú pneumatiku.

Nový EÚ štítok

EU
Bridgestone
205/60 R16 92H
B
C
72 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
B
C
72 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru