Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Fulda Kristall Montero 3

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
185
Profil
65
Priemer
R14
86T

Pneumatika Fulda Kristall Montero 3 využíva špeciálny polymér, ktorý si uchováva elasticitu aj pri nízkych teplotách a tak pomáha udržať optimálny výkon pri extrémne nízkych teplotách. Stredové drážky vytvárajú zámkovú...
Viac informácií

Zimné -20%
Kristall Montero 3

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné -20%

Pneumatika Fulda Kristall Montero 3 využíva špeciálny polymér, ktorý si uchováva elasticitu aj pri nízkych teplotách a tak pomáha udržať optimálny výkon pri extrémne nízkych teplotách. Stredové drážky vytvárajú zámkovú sieť, ktorá za jazdy zachytáva sneh a pomáha tak pneumatike udržať si priľnavosť na zasnežených cestách. Fulda Kristall Montero 3 podáva vynikajúci výkon za všetkých zimných podmienok. Pneumatiky Fulda Kristall Montero 3 skvelo kombinujú moderné technológie tak, že novo vzniknutý prvotriedny produkt je viac než dôstojným nástupcom Kristall Montero 2. Aj napriek tomu, že predchodcovia Kristall Montero 3 získavali tá najlepšie ohodnotenie, podarilo sa samotnou pneumatiku vylepšiť v mnohých ohľadoch, a to ovládateľnosť na snehu, trakcia na snehu aj na ľade, dojazd a valivý odpor.

Optimalizovaná pre univerzálne výkon. Najvyššia kvalita i výkon za každých zimných podmienok. Značná časť výkonnosti týchto pneumatík súvisí so zbrusu novou technológiou Snow Catcher. Skvelá priľnavosť za nízkych teplôt. Spoľahlivý záber v zime vďaka technológii Fulda snowcatcher. Maximálna výkony aj za veľmi nízkych teplôt. Pneumatika Kristall Montero 3 využíva technológiu Bubble Blade, ktorá vyvažuje potrebu hustého usporiadania lamiel pre jazdu na snehu a ľadu s potrebou pravidelnosti dezénu behúňa pre dobrú ovládateľnosť za každého zimného počasia. Pneumatika Kristall Montero 3 spoľahlivo zvládne chlad, mokro, sneh i ľad - a to všetko za dostupnú cenu. Pneumatika so všestranným výkonom po celú zimu.

Pneumatika zaisťuje rovnomernú deformácii pneumatiky po celej styčnej ploche a lepšie zachytávanie snehu do vzorky, čo má za následok skvelú priľnavosť na zasnežených vozovkách. Výborné rozmiestnenie blokov behúňa vedie k zníženiu hlučnosti a zvýšenie kilometrového výkonu. Vynikajúci záber na snehu. Skvelá odolnosťou voči aquaplaningu a zároveň pneu poskytuje optimálny záber na snehu a ľade.

Nový EÚ štítok

EU
Fulda
185/65 R14 86T
C
D
71 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
C
E
68 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru