Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Zosílená
  • Vyrába Michelin v EÚ

Kormoran Snow

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
235
Profil
45
Priemer
R18
98V

Výborný pomer ceny a kvality pneumatík Kormoran Snow pre osobné vozidlá. Bezpečný a pohodlný prevádzku pod záštitou Michelinu, presne to definuje novinku od výrobcu Kormoran Snow. Na vode a vo...
Viac informácií

Zimné -32%
Snow

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné -32%

Výborný pomer ceny a kvality pneumatík Kormoran Snow pre osobné vozidlá. Bezpečný a pohodlný prevádzku pod záštitou Michelinu, presne to definuje novinku od výrobcu Kormoran Snow. Na vode a vo snehovej brečke potom pomáhajú aquaplaningu brániť drážky, ktoré vďaka ideálnemu uhlu okamžite odvádza vodu spod pneumatiky. Dôležitý je aj vysoký kilometrový nájazd, typický pre všetky produkty francúzskeho výrobcu.

Mikro-rebrovanie pomáha nájsť spoľahlivý záber, či už sa budeme baviť o snehu alebo ľadu. Vzhľadom k tomu, že Kormoran patrí pod francúzsky koncern Michelin, je samozrejmosťou aj kvalitný zmes, ktorá poskytuje pneumatike malý valivý odpor a tým vám šetrí peniaze. Vyšší kilometrový priebeh. Mohutné dezénové bloky nájdu vždy priľnavosť. Zmesi znižujúce opotrebovanie a umožňujúce vyšší kilometrový priebeh. Široké drážky vždy odvedú vodu a účinne zabráni aquaplaningu.

Výrobca chcel vytvoriť pneumatiku, ktorej drážky sa budú zarezávať do povrchu pod stovkami rôznych uhlov. Od prvého pohľadu zaujme behúň unikátnym usporiadaním dezénových blokov. Poskytuje komfortnú jazdu. Efektívne zabraňuje aquaplaningu. Pre nástrahy umrzlých ciest si Kormoran prichystal bohato rebrovaný dezén s veľkou hustotou lamiel. Na Kormoran Snow SUV sa môžete spoľahnúť na všetkých zimných povrchoch. Vďaka tomu má guma skvelý záber aj na nerovnomernom a inom ako pevnom povrchu, akým je napríklad snehová brečka.

Nový EÚ štítok

EU
Kormoran
235/45 R18 98V
C
D
72 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
C
E
72 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru