Potrebujete poradiť?
Telefón +421 2 6820 6080

  • Akcia

Nokian WR D4

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
195
Profil
65
Priemer
R15
91H

Fínska špičková pneumatika Nokian WR D4 dostala zbrusu nový smerový dezén, ktorý je kombináciou úspešného WR D3 a WR A3 a disponuje množstvom nových technológií.

Nová...
Viac informácií

Zimné -51%
WR D4

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné -51%

Fínska špičková pneumatika Nokian WR D4 dostala zbrusu nový smerový dezén, ktorý je kombináciou úspešného WR D3 a WR A3 a disponuje množstvom nových technológií.

Nová zmes Nokian Twin Trac Silica ponúka perfektnú ovládateľnosť a stabilnú priľnavosť pneumatiky k vozovke. Drážky a drážkový profil Nokian Block Optimized Siping potom napomáhajú priľnavosti na akomkoľvek povrchu.

Nokian WR D4 je prvou pneumatikou s priľnavosťou A na mokrej vozovke, čo zatiaľ nebola schopná splniť žiadna zimná pneumatika. Efektívna prevencia šmyku na roztopenom snehu a aquaplanningu navyšujú bezpečnosť jazdy.

Vlastnosti, dezén a zmes boli starostlivo vyladené v laboratóriách a prísnych skúškach na unikátnom skúšobnom okruhu Nokia umožňujúceho testovať jazdu v roztopenom snehu.

EÚ štítok

EU
B
C
69 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.

Nahoru