Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Zosílená
    RunFlat

Pirelli W 240 SottoZero II

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
245
Profil
35
Priemer
R20
95V
Run Flat,FR

Najvýraznejšou vlastnosti pneu Pirelli Winter Sottozero 2: Ideálne pre športové vozidlá a výkonné limuzíny a kombi, nízky valivý odpor, odolnosť proti akvaplaningu, presná ovládateľnosť, vynikajúci záber na snehu, nízka hlučnosť....
Viac informácií

Zimné -52%
W 240 SottoZero II

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné -52%

Najvýraznejšou vlastnosti pneu Pirelli Winter Sottozero 2: Ideálne pre športové vozidlá a výkonné limuzíny a kombi, nízky valivý odpor, odolnosť proti akvaplaningu, presná ovládateľnosť, vynikajúci záber na snehu, nízka hlučnosť. Pevné bloky ramena dodávajú behúňa vynikajúcu bočnú tvrdosť i pri zatáčaní so zaťažením, zvyšujú limity priľnavosťou a zaručujú presné ovládanie i pri náhlej zmene smeru jazdy. Hlboké diagonálne žliabky sú odlišným prvkom dezénu pneumatiky Sottozero, ktorý spoločne so špeciálne navrhnutými blokmi znižuje hlučnosť pneumatiky, zlepšuje akustický komfort a vlastnosti odporu valivého trenia.

Široké hlboké pozdĺžne žliabky s odlišnými profilmi umožňujú odvod vody i pri vysokých rýchlostiach a tým sa zvyšuje hraničná prah akvaplaningu. Vzorka behúňa, zloženie a kostra pneumatiky sa môžu pochváliť špecifickými prvkami pre použitie pri nízkych teplotách. Pirelli ponúka možnosť použitia športových automobilov, výkonných kombíkov a dodávok aj v nie úplne ideálnych klimatických podmienkach prostredníctvom vyvinutia inovačného bezpečnostného výkonného konceptu: zimná pneumatika SOTTOZERO. Pneu Winter Sottozero nastavuje novú výkonnostnú latku u zimných pneumatík predovšetkým v oblasti bezpečnosti a radosti z jazdy. V porovnaní dosiahla pneu Winter Sottozero skvelých výsledkov vďaka technológiám a skúsenostiam získaným účasťou v automobilových pretekoch.

Pneumatiky Runflat sú schopné pri defekte alebo strate tlaku pokračovať ďalej v jazde bez poškodenia pneumatiky a to vďaka vystuženým bočniciam, ktoré udržia pneumatiku na ráfiku aj pri úplnej strate vzduchu. Naopak, ak bežná pneumatika stratí tlak, jednoducho sa pod ťarchou vozidlá zrúti a pneumatika sa ďalší jazdou zničí.

Nový EÚ štítok

EU
Pirelli
245/35 R20 95V
C
D
72 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
C
E
72 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru