Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Letné

Autobild (DE) 2021

Šírka
215
Profil
65
Priemer
17

Budúcnosť patrí celoročným pneumatikám, žiadny typ pneumatík nerastie rýchlejšie, žiadny iný segment pneumatík za tak krátku dobu neurobil väčšie technologický pokrok. Na základe zákonných požiadaviek a požiadaviek výrobcov automobilov musia vývojári pneumatík neustále pracovať na nových riešeniach. Hlavný dôraz je jasne kladený na znižovanie CO2. Ale hluk valenia a opotrebenie pneumatík (jemný prach) tiež zaisťujú bezsenné noci pre inžinierov. Aby sa znížili emisie CO2, stačilo by optimalizovať valivý odpor, čo je v skutočnosti celkom jednoduché, a zvýšiť tlak na 3,5 baru - ľahko sa odvaľuje s menšou kontaktnou plochou so zemou.
Problémom sú všetky ostatné jazdné vlastnosti, najmä bezpečnosť. Menšie kontakt so zemou znamená dlhšiu brzdnú dráhu a menej zákrut. Pneumatika sa navyše na jednej strane opotrebováva a musí byť predtým vymenená - konfliktné ciele, s ktorými je potrebné pri vývoji počítať. Polročné výmena kolies je nákladná a časovo náročná, ale v minulosti zvyčajne neexistovala žiadna alternatíva. Naše testy neumožnili všeobecné odporúčanie. Len malé veľkosti na ľahkých vozidlách v mestskom prostredí boli dostatočne bezpečné. Všestrannosť neprichádzala do úvahy pre rýchle diaľničné trasy alebo riadenie v alpských lokalitách.
To sa zmenilo, keď Michelin pred šiestimi rokmi predstavil CrossClimate. Do tej doby bol trh s celoročnými pneumatikami malý a zvládnuteľný. Francúzsky výrobca pneumatík prišiel s radikálne novým dizajnom behúňa, ktorý úplne obchádza lamely. Aj bez prerezanie behúňa, ktoré sú tak dôležité pre priľnavosť na ľade a snehu, sa nováčikovi nejako podarilo dosiahnuť prijateľného výkonu na snehu. Pri svojom testovacom debute CrossClimate 2015 dokázal okamžite dosiahnuť druhého miesta za celoročným majstrom Vector 4Seasons od spoločnosti Goodyear. Testeri a experti boli ohromení. Na mokrých a suchých tratiach bol nový dizajn behúňa dokonca jasne lepšie ako väčšina konkurentov. Kilometrový výkon bol tiež príkladný. Celoročné pneumatiky sa stali pohodlnú a bezpečnú alternatívou pre mnoho vodičov. Od tej doby sa medzi univerzálmi veľa stalo. Súťaž nasledovala príklad Michelin a upravila dezén a gumovej zmesi.
Ostatní výrobcovia, ako napríklad Continental, uviedli na trh nový rad s nápadne podobným dizajnom profilu. Zmenili sa ale aj požiadavky. Autá rastú a sú stále ťažšie. V našich každoročných celosezónne testoch dokázali dokonca zaujať 19-palcové celoročné pneumatiky na Audi Q5. Tento rok sme ako "testera" priviezli na kontrolu pneumatík aktuálne "VW Tiguan". Ten má v závislosti na motore prázdnu hmotnosť okolo 1,8 tony. Testovaná veľkosť 215/65 R 17 je základná veľkostí pre stredne veľké SUV. Tretia generácia Michelinu, CrossClimate 2, musí v našom náročnom teste prvýkrát čeliť svojmu najdôležitejšiemu konkurentovi - vrátane pneumatiky Imperial z Číny. Tu sú výsledky!

Názov pneumatiky Sucho Mokro Sneh Led Komfort Hlučnosť Valivý odpor Opotrebenie Celkové hodnotenie
Hankook H750 Kinergy 4S 2 X 2 2+ 1- - - - - - Příkladná
Michelin Crossclimate 2 1- 2- 1- - - - - - Dobrá
Goodyear Vector 4Seasons SUV 2- 2+ 2 - - - - - Dobrá
Continental AllSeasonContact SUV 2- 1- 1- - - - - - Uspokojivá
Bridgestone A005E 2- 2+ 2+ - - - - - Uspokojivá
Vredestein Quatrac Pro 2 2+ 2- - - - - - Uspokojivá
Pirelli Cinturato All Season SF2 2 2- 2+ - - - - - Uspokojivá
Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 2 2- 2 - - - - - Uspokojivá
Cooper Discoverer All Season 2- 2 2- - - - - - Uspokojivá
Imperial All Season Driver 3+ 4 3+ - - - - - Nedoporučená
Názov pneumatiky Sucho Mokro Sneh Led Komfort Hlučnosť Valivý odpor Opotrebenie Celkové hodnotenie
Nahoru