Vážení zákazníci, vplyvom sezónneho vyťaženie a aktuálnej spoločenskej situácie môže u našich dopravcov dochádzať k oneskoreniu dodania Vašej objednávky. Prosíme Vás o zhovievavosť a pochopenie. Ďakujeme.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Ako sa najlepšie zachovať v prípade technického problému vozidla či nehody

Nehoda, defekt pneumatiky, prázdna nádrž či vybitá batéria. Nepríjemné situácie, s ktorými sa môže stretnúť na ceste každý motorista, obzvlášť potom v zimnom období. Aj keď nejde o nič neobvyklé, veľa vodičov ani netuší, ako sa v takejto chvíli najlepšie zachovať. Čo robiť v prípade, keď vaše vozidlo zostane nepojazdné v dôsledku poruchy alebo nehody, sa dozviete v nasledujúcom článku.

Výstražný trojuholník upozorní ďalších vodičov

V prípade technického problému vozidla alebo nehody nezabudnite dať za auto výstražný trojuholník.

Bezpečnosť predovšetkým

Ak to situácia aspoň trochu umožňuje, snažte sa zastaviť vpravo, čo najbližšie ku kraju vozovky, a okamžite zapnite výstražné svetelné znamenie. Skôr než začnete čokoľvek ďalšie riešiť, oblečte si reflexnú vestu a až potom opustite s celou posádkou vozidlo do bezpečnej vzdialenosti aspoň 5 metrov. Pri pohybe po vozovke dbajte na zvýšenú opatrnosť. Nezabudnite na výstražný trojuholník, ktorý umiestnite najmenej do vzdialenosti 50 metrov za vozidlom, na diaľnici aspoň 100 metrov. Pokiaľ dôjde k odstaveniu vozidla v neprehľadnom úseku, je potrebné zavolať políciu, ktorá prekážku označí a postará sa o riadenie premávky. Až potom riešte ďalšie veci, ako je odtiahnutie vozidla alebo privolanie asistenčnej služby.

Využite asistenčnú službu

Každá poisťovňa dnes ponúka v rámci poistenia vozidiel asistenčné služby a práve na ne by sme sa mali obrátiť v prípade problémov na ceste. Nielen v prípade nehody, ale aj technickej poruchy. Väčšina motoristov, bez toho aby to tušila, má v rámci poistenia nárok na asistenčné služby, ktoré im v prípade poistnej udalosti výrazne uľahčia život. Je však dôležité si uvedomiť, že rozsah služieb, ktoré poisťovne ponúkajú, sa môže líšiť. Väčšina poisťovní poskytuje iba základný balík zadarmo k povinnému zmluvnému poisteniu alebo k havarijnému poisteniu, ktorý je možné uplatniť len v prípade nehody. Stojí teda za zváženie, či sa vám predsa len nevyplatí zaplatiť o niečo viac a získať tak aj asistenciu v prípade poruchy.

Na koho sa obrátiť

Každá poisťovňa spolupracuje pre prípad pomoci svojim klientom s konkrétnou asistenčnou spoločnosťou. Hoci nejde o nič komplikované, mnoho motoristov často naletí na nevýhodné služby odťahovacích služieb, ktoré s autorizovanou asistenčnou spoločnosťou nemajú nič spoločné, a musí ich zaplatiť zo svojho. Z tohto dôvodu je bez ohľadu na to, v ktorej poisťovni máte poistené vozidlo, v tuzemsku najlepšie vytočiť číslo 18123 alebo 18154. Skúsený operátor, ktorý hovor odbaví, najskôr zistí vašu poisťovňu a následne hovor prepojí na konkrétne asistenčné linky. Ak sa nachádzate v zahraničí, nájdete číslo poisťovne na svojej zelenej karte, ktorá je jediným platným a medzinárodne uznávaným dokladom o tom, že máte uzatvorené povinné zmluvné poistenie.

Ako si poradiť s nehodou alebo poruchou automobilu v zahraničí

Aj keď cestujete len občas, vždy je dobré sa pripoistiť. Ak sa chystáte do zahraničia autom, platí do dvojnásobne. Určite zvážte, či okrem klasického cestovného poistenia nepripoistiť aj vaše auto. Nie vždy je totiž nastavenie asistenčných služieb dostatočné, a to aj v prípade, že cestujete len do Českej republiky. Pripoistenie vás totiž vyjde niekoľkonásobne lacnejšie ako nečakané výdavky spojené s nehodou alebo s poruchou auta v zahraničí a s ďalšími nepríjemnosťami. Poisťovne často ponúkajú osobitný druh pripoistenia, nazývaný technická asistencia vozidla. Nie vždy je ale nutné dojednať doplnkové pripoistenie. Stačí sa pozrieť, čo všetko vaše povinné zmluvné poistenie a havarijné poistenie zahrnuje. Podľa toho potom môžete nastavenie poistenia upraviť tak, aby vyhovovalo potrebám spojeným s cestou do zahraničia. Aké štáty sú kryté v rámci povinného zmluvného poistenia vášho vozidla, nájdete vypísané priamo na zelenej karte, ktorú dostanete pri dojednaní poistenia.

Nepodceňujte prípravu vozidla pred cestou

Pred každou cestou, obzvlášť potom pred tou do zahraničia, nezabudnite dôkladne skontrolovať technický stav vozidla. Kontrolu nepodceňte. Poistné plnenie sa totiž nevzťahuje na poruchy spôsobené zjavným zanedbaním údržby vozidla. Častým kameňom úrazu bývajú pneumatiky. Ak zaviníte nehodu na ojazdených pneumatikách, pripravte sa, že vám poisťovňa môže plnenie značne skrátiť, prípadne úplne odoprieť. Ak ale viete, že stav vašich pneumatík nie je práve ideálny, a chystáte sa vyraziť napríklad do hôr, odporúčame vám, aby ste si radšej kúpili nové zimné pneumatiky, ktoré budú vyhovovať vašim potrebám aj finančným možnostiam. Rozhodne vás vyjdú lacnejšie ako prípadný nákup nového či ojazdeného vozidla z vlastného vrecka. Zvlášť potom teraz, keď ceny áut výrazne zdražujú. A to nielen ceny nových áut. Aj cena ojazdeného auta je dnes výrazne vyššia, než bola napríklad pred pol rokom.

 

Kúpiť si nové pneumatiky

 

 

Zdroj fotografií: Depositphotos

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.

Nahoru