Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Nová značka motocyklov Voge s čínskou vlajkou vstúpila na európsky trh

Skôr ako začnete nad motorkami z Číny ohŕňať nos, zistite si, koľko renomovaných značiek využíva diely od tamojších výrobcov. Čínske firmy nie sú vo svete motocyklového priemyslu žiadnymi nováčikmi, aj keď s vlastnými značkami vstupujú na európsky trh skôr pozvoľna a opatrne. Tak je to aj v prípade nových prémiových motocyklov Voge od výrobcu Loncin, ktoré zaujmú priaznivou cenou, solídnym výkonom aj nadštandardnou výbavou. Chcete vedieť viac? Čítajte ďalej.

Motocykel novej značky Voge

Nová čínska značka motocyklov Voge vstupuje na európsky trh a v Českej republike predstavuje hneď štyri skvelé modely za výbornú cenu.

Loncin patrí k najväčším výrobcom motoriek na svete

Hoci výrobcu Loncin u nás zvyčajne poznajú len tí, ktorí sa o motocyklový svet zaujímajú veľmi podrobne, patrí medzi troch najväčších producentov motocyklov na svete. Čínsky konglomerát Loncin Industries sa dlhodobo venuje vývoju a výrobe spaľovacích motorov a jeho diely nájdete aj v mnohých známych modeloch motoriek slávnych značiek. Nechýbajú napríklad v obľúbenom bavoráku F900R.

So svojím know-how v oblasti výroby motocyklov sa Loncin rozhodol preraziť na západných trhoch, a tak predstavil úplne novú značku Voge. Tá teraz vstupuje zatiaľ na český trh a zahŕňa celkom štyri modely motoriek v dvoch kubatúrach. Import zaisťuje nemecká MSA GmbH, ktorá do Česka dodáva už niekoľko rokov napríklad aj skútre a motocykle Kymco. Vzhľadom na skúsenosti s distribúciou do našich končín očakávame, že na otvorenie rozsiahlej siete predajcov a autorizovaných servisov na Slovensku nebudeme dlho čakať.

Voge prichádza na trh so štyrmi modelmi motocyklov

Značka Voge rozhodne patrí medzi najzaujímavejšie motonovinky roku 2021. Už teraz si môžete vyberať zo štyroch modelov motocyklov značky Voge, ktoré sú dostupné v kubatúrach 300 a 500 ccm. Výrobca stavia na kvalitu dostupnú za prijateľnú cenu a cieli na motocyklistov, ktorí chcú novú dospelú mašinu, za ktorú nedajú balík peňazí. Poďme si jednotlivé modely predstaviť trochu bližšie.

Športový jednovalec Voge 300R

V kategórii motocyklov s objemom motora 300 ccm nájdete športový jednovalec Voge 300R, ktorý má motor s výkonom 19 kW. Tento malý naháč určený skôr pre menej skúsených jazdcov zaujme moderným dizajnom, hliníkovými kolesami alebo kompletným LED osvetlením vpredu aj vzadu. Z technického hľadiska ide o konštrukčne vydarený stroj postavený na rúrkovom ráme, ktorý má vzadu kyvnú vidlicu Kayaba a vpredu odpruženú 35 mm vidlicu. Motocyklu nechýba systém ABS od výrobcu Bosch alebo plynulá 6-stupňová prevodovka. Za trojstovkového čínskeho naháča v solídnom vyhotovení zaplatíte necelých 3700 eur.

Retro naháč Voge 300AC 

Z konštrukčného hľadiska totožná, ale z hľadiska dizajnu úplne iná trojstovka Voge 300AC cieli na priaznivcov klasických naháčov v modernom štýle. V ráme je umiestnený rovnaký motor so silou 26 koní, motocykel však na prvý pohľad zaujme napríklad nerezovým výfukom v retro dizajne alebo prístrojovou doskou s meniacou sa farbou. Ak sa budete rozhodovať medzi „erkom“ a „ácéčkom“, vyberajte si podľa vkusu – z technického hľadiska sú obidva modely v podstate identické. Podľa údajov sa však mierne líšia spotrebou paliva (300R spotrebuje 2,7 l na 100 km, 300 AC potom o 0,5 litra viac). V prípade retro modelu počítajte aj s vyššou cenou, a to o cca 200 eur.

Voge 500R – dospelácka dvojvalcová päťstovka

Z hľadiska ceny a technických parametrov budú pre mnohých zaujímavejšie modely s kubatúrou 500 ccm. Jedným z nich je Voge 500R so silným dvojvalcovým a štvorventilovým motorom s výkonom 35 kW. Aj v tejto kategórii ide o prémiové motorky v pravom slova zmysle, a to vďaka využitiu množstva špičkových komponentov od renomovaných výrobcov. Mašine nechýbajú japonské brzdy Nissin, podvozok Kayaba alebo ABS od Boscha. A cena? Krásnych cca 5500 eur.

Cestný motocykel pripravený na dobrodružstvo – Voge 500DS

Najvyšším a najdrahším modelom novej značky je 500DS, ktorý je z konštrukčného hľadiska v mnohých ohľadoch podobný päťstovkovému naháčovi. Svojou povahou ide o cestnú motorku, ktorá dobre zvládne aj horší terén. Je vybavená zliatinovými kolesami s pneumatikami Pirelli s šírkou 120 a 160 mm, nastaviteľným odpružením vzadu, nastaviteľným plexi štítom alebo masívnym padacím rámom. 

V porovnaní s Voge 500R je „déeska“ so svojimi 205 kilogramami o 7 kg ťažšia a sedlo má položené o pol centimetra vyššie. V základnej verzii stojí cca 5900 eur. Najdrahším variantom je Voge 500DS Adventure za 6500 eur, ku ktorému dostanete navyše tri robustné hliníkové kufre aj s držiakmi.

Zdá sa, že nové čínske motocykle nebudú neúspešné, čo potvrdzujú aj redakcie motocyklových magazínov, ktoré mohli mašiny vyskúšať. Voge vychválil aj časopis Motorrad, ktorý pravidelne prichádza s nezávislými testami motocyklových pneumatík. „Takto dobre a vyvážene ešte nešiel žiadny čínsky motocykel a v detaile tak čisto spracovaný už vôbec nie,“ píšu redaktori, ktorí si päťstovkového naháča vyskúšali. Počkajme si, aké ohlasy budú mať tieto čínske krásky u našich recenzentov a motocyklistov a aký veľký bude o ne záujem.

Či už ide o päťstovkový alebo trojstovkový motocykel, nikdy nepodceňujte obutie. Iba kvalitné pneumatiky vám umožnia dostať zo stroja maximálny výkon tak, aby ste mali pri jazde pocit radosti a bezpečia. 

 

Vybrať z motocyklových pneumatík overených značiek

 

Zdroj fotografií: AZ Pneu, Depositphotos.com

Nahoru