Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • RunFlat

Michelin Primacy 3

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
205
Profil
55
Priemer
R16
91V
Run Flat

Pneumatika Michelin E Primacy patrí z hľadiska energetickej účinnosti do klasifikačnej triedy A a z hľadiska priľnavosti na mokrom povrchu do triedy B, jedná sa o jeden z najlepších výsledkov...
Viac informácií

Letné -27%
Primacy 3

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné -27%

Pneumatika Michelin E Primacy patrí z hľadiska energetickej účinnosti do klasifikačnej triedy A a z hľadiska priľnavosti na mokrom povrchu do triedy B, jedná sa o jeden z najlepších výsledkov na trhu, pretože pneumatiky s triedou valivého odporu A, ktoré majú zároveň triedu priľnavosti A alebo B, tvorí menej ako 1 % pneumatík dostupných na trhu. Pneumatiky Michelin E Primacy je možné montovať na najobľúbenejšie modely vozidiel so spaľovacími, hybridnými aj elektrickými motormi – na mestské vozidlá, sedany aj kompaktné SUV. Technológia Evertread - Technológia Evertread optimalizuje kontaktnú plochu pneumatiky s vozovkou a zaisťuje rovnomerné rozloženie síl pri brzdení, akcelerácii a zatáčaní, vďaka tomu sa behúň pneumatík Michelin E Primacy opotrebováva rovnomernejšie. Energy AirShield - Energy AirShield je vzduchotesná vrstva, ktorá znižuje energetické straty a tým aj valivý odpor pneumatiky. Zmes gumy Energy Passive - Technológia je založená na použití elastomérov s väčšou pružnosťou v zmesi gumy, v kombinácii so špeciálnou výplňou znižujú energetické straty a valivý odpor pneumatiky a tým sa znižuje spotreba paliva alebo elektrickej energie vozidla. Bočnice CoolRunning - Bočnice z inovatívnej zmesi gumy spotrebujú pri jazde menšie množstvo energie, čím znižujú spotrebu paliva a pri elektrických vozidlách predlžujú ich dojazd. Tenké pásy - Pneumatika má tenšie pásy, ktoré sú však rovnako odolné ako pásy v štandardných pneumatikách, na výrobu nových pásov sa tiež spotrebuje menšie množstvo surovín, ďalšou výhodou použitia novej konštrukcie je zníženie valivého odporu a tým aj spotreby paliva a emisií CO2.

Michelin E Primacy je najnovšia pneumatika, ktorá má najnižší valivý odpor vo svojej kategórii pneumatík. 174 kg: zníženie emisií CO2 za celú dobu životnosti pneumatiky pre ochranu životného prostredia. Výsledkom extrémne nízkeho valivého odporu pneumatík Michelin E Primacy je menšia spotreba paliva pri vozidlách so spaľovacím motorom a dlhší dojazd pri elektrických vozidlách. 0,21 l / 100 km: priemerné zníženie spotreby paliva. Pneumatika Michelin E Primacy zaisťuje vynikajúcu bezpečnosť od prvého do posledného kilometra, aj po najazdení 30 000 km úspešne prešla európskym štandardizovaným testom brzdenia na mokrom povrchu, ktorý je stanovený v nariadení EHK OSN č. 117 a ktorý sa používa v procese homologizácie pneumatík. 7 %: zvýšenie dojazdu elektrických vozidiel. 80 €: úspora výdavkov za palivo na vzdialenosti 35 000 km. Drážky s tvarom do U - Technológia EverGrip preukázala svoju efektivitu u pneumatiky Primacy 4, ktorá zaisťuje vynikajúcu priľnavosť na mokrom povrchu od prvého do posledného kilometra, rovnaký tvar drážok zaručuje efektívny odvod vody z kontaktnej plochy bez ohľadu na mieru opotrebovania pneumatiky. Pneumatika Michelin E Primacy podporuje smerovanie k elektromobilite a hybridným pohonom, výsledky valivého odporu ukazujú, že pri elektrickom vozidle s dojazdom 400 km sa jeho energetická účinnosť zlepší približne o 7 %, teda o 30 km navyše v porovnaní s inými pneumatikami v rovnakej kategórii. Vysoká energetická účinnosť pneumatík Michelin E Primacy bez kompromisov, rovnako ako ďalšie vynikajúce výkony sú možné vďaka použitiu vyspelých technológií, ktoré vyvinuli vedci a inžinieri z výskumného a vývojového centra Skupiny Michelin v Ladoux neďaleko mesta Clermont-Ferrand. 27 %: zníženie valivého odporu pneumatiky Michelin E Primacy v porovnaní s inými pneumatikami rovnakej kategórie. Nízky valivý odpor pneumatík Michelin E Primacy predstavuje zníženie spotreby paliva približne o 0,21 l/100 km a úsporu okolo 80 eur počas celej životnosti.

V roku 1946 vynašiel Michelin typ „radiálnej pneumatiky“ určenú pôvodne pre firmu Citroen. V priebehu rokov sa pod gumárenský koncern Michelin zaradili značky ako BFGoodrich, Uniroyal. Michelin je úzko spätá s výrobou pneumatík. Pneumatiky so značkou Michelin používajú osobné vozidlá, nákladné automobily, motocykle, stroje na zemné práce, autobusy, podzemnú dráhu aj lietadlá. Pneumatiky Michelin sú známe častými inováciami a vylepšeniami, niektoré typy pneu patria k absolútnej špičke vo svojej triede. Spoločnosť Michelin vyrába pneu k najrôznejším vozidlám, od bicyklov až po kozmické lode. Gastronomický sprievodca Michelin patrí k najznámejším sprievodcom vôbec. Gumárenská firma Michelin (celým názvom: SCA Compagnie Générale des Établissements Michelin) bola založená roku 1888 bratmi Édouardom a Andrém Michelin a roku 1891 vypustila do sveta prvú pneumatiku. V začiatkoch vyrábala firma pneu pre cyklistické bicykle, dnes značka dosiahla na celosvetovom trhu vynikajúci 18% podiel. Znalci vedia, že firma Michelin vydáva pre cestovateľov aj mapy, turistických sprievodcov, atlasy a počítačové produkty. Michelin - špičková kvalita pneu s dlhou tradíciou.

Nový EÚ štítok

EU
Michelin
205/55 R16 91V
A
D
71 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
A
E
71 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru