Milí zákazníci, chceli by sme Vás informovať, že evidujeme nárazové navýšenie objednávok prepravy, čo sa môže aktuálne prejaviť na predĺžení doby doručenia zásielok.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Odporúčame

Barum Polaris 5

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
185
Profil
60
Priemer
R15
84T

Zimná pneumatika Barum Polaris 5 vyniká na zasnežených cestách a zaisťuje krátku brzdnú dráhu vďaka výnimočnému trakčnému výkonu. Pneu bola vytvorená so zameraním na ďalšie zlepšenie jazdných vlastností na snehu...
Viac informácií

Zimné -36%
Polaris 5

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné -36%

Zimná pneumatika Barum Polaris 5 vyniká na zasnežených cestách a zaisťuje krátku brzdnú dráhu vďaka výnimočnému trakčnému výkonu. Pneu bola vytvorená so zameraním na ďalšie zlepšenie jazdných vlastností na snehu a vychádza z pneumatiky Polaris 3. Pneumatika je vhodná ako pre vozidlá strednej triedy, tak pre ťažšie SUV s väčšou svetlou výškou, ktorým zabezpečí výbornú trakciu na snehu i na mokrej vozovke a zároveň pritom neznižuje výsledný komfort jazdy.

Dezén obsahuje niekoľko prvkov, ktoré skvele odvádzajú vodu a ďalší materiál z behúňa, čím zväčšuje styčnú plochu medzi vozovkou a pneumatikou pri zachovaní nízkej hlučnosti. Smerový troch drážkový dezén s tuhými dvojblok v stredovej časti dezénu a radom inovatívnych trakčných zárezov umiestnených v obvodových drážkach prináša mimoriadne vyvážený výkon na snehu, mokre a suchu.

Geometria blokov so špeciálnymi snehovými zárezmi umiestnených v obvodových drážkach výrazne zlepšuje trakčné vlastnosti pneu. Lamelový koncept zabezpečuje adhéziu na akomkoľvek povrchu a unikátny profil stredovej časti dezénu umožňuje zvýšiť bočné adhéziu na snehu.

Výsledkom vyváženia umiestnenie obvodových a bočných drážok je bezpečná jazda na mokrých cestách. Kombinácia rovnomerne rozložených obvodových drážok a optimálny profil priečnych drážok zvyšujú rýchlosť odvodu vody z kontaktnej stopy pneumatík a dodatočné zárezy v ramennej oblasti zväčšujú a optimalizujú kontakt na mokrej vozovke.

Nový EÚ štítok

EU
Barum
185/60 R15 84T
C
E
71 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
C
E
71 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru