Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Fulda Kristall Montero

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
145
Profil
70
Priemer
R13
71Q

Pneumatiky Fulda Kristall Montero majú excelentnú ovládateľnosť. Má veľmi dobré jazdné vlastnosti na mokrej i na suchej vozovke. Optimálna profil dezénu - lepšia ovládateľnosť a rovnomerné opotrebenie behúňa. Ponúka skvelé...
Viac informácií

Zimné
Kristall Montero
Momentálne nedostupné

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné

Pneumatiky Fulda Kristall Montero majú excelentnú ovládateľnosť. Má veľmi dobré jazdné vlastnosti na mokrej i na suchej vozovke. Optimálna profil dezénu - lepšia ovládateľnosť a rovnomerné opotrebenie behúňa. Ponúka skvelé jazdné vlastnosti na snehu a ľade, veľmi nízku hlučnosť a vysoký kilometrový nájazd, tým aj veľmi dobrú hospodárnosť. Hlboké obvodové drážky a smerový dezén poskytujú vynikajúcu odolnosť voči aquaplaningu. Fulda Kristall Montero má vynikajúcu odolnosť voči aquaplaningu, zároveň poskytuje optimálne jazdné vlastnosti na snehu a ľade, veľmi nízku hlučnosť a vysoký kilometrový výkon a tým aj veľmi dobrú hospodárnosť. Pneumatika Fulda Kristall Montero je skonštruovaný tak, aby bola schopná zvládnuť typicky stredoeurópske počasie, teda veľmi rýchlo sa meniace (slnko striedajúci sneh, dážď, ľad a topiacom sneh).

Mimoriadne pohodlná jazda. Špecifická zimná zmes s obsahom siliky zaisťuje výbornú ovládateľnosť, vysokú priľnavosť a bezpečné jazdné vlastnosti. Optimálna profil dezénu zdokonaľuje ovládateľnosť a umožňuje rovnomerné opotrebenie behúňa, čo prináša vysoký počet najazdených kilometrov. Optimálne rozmiestnenie blokov behúňa - zníženie hlučnosti a zvýšenie kilometrového výkonu. Hlboké obvodové drážky; smerový dezén - zlepšená odolnosť voči aquaplaningu. Indikátor opotrebovania pre zimný užívanie - upozornenie na zostatkovú hĺbku dezénu nižšia ako 4 mm. Výborný odvod vody. Zimná zmes s obsahom siliky - trvalo vysoká ovládateľnosť a priľnavosť. (Je vybavená indikátorom opotrebovania pre zimný užívanie - upozornenie na zostatkovú hĺbku dezénu nižšia ako 4 mm). Optimálne rozmiestnenie blokov behúňa znižujú hlučnosť a zvyšujú kilometrový výkon. Dlhá životnosť. Je navrhnutá tak, aby zvládla typicky stredoeurópske, teda veľmi rýchlo sa meniace počasie (slnko striedajúci sneh, dážď, ľad a topiacom sneh).

EÚ štítok

EU
E
F
68 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru