Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Goodyear Ultra Grip 9+

  • Prejsť na testy pneumatiky
Rozmery
Šírka
195
Profil
65
Priemer
R15
91H

Drážky a lamely pneumatiky GoodYear UltraGrip 9+ sú prispôsobené všetkým štýlom jazdy a to počnúc akceleráciou, ustálenou rýchlosťou, zatáčaním a končiac brzdením. Goodyear UltraGrip 9+ ponúka v porovnaní s predchádzajúcou...
Viac informácií

Zimné -12%
Ultra Grip 9+

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Zimné -12%

Drážky a lamely pneumatiky GoodYear UltraGrip 9+ sú prispôsobené všetkým štýlom jazdy a to počnúc akceleráciou, ustálenou rýchlosťou, zatáčaním a končiac brzdením. Goodyear UltraGrip 9+ ponúka v porovnaní s predchádzajúcou generáciou vylepšenou výkonnosť na snehu. Bloky ramien s technológiou 3D BIS zaisťujú lepšie brzdenie na mokrých vozovkách. Variabilné bloková geometria zaisťuje silný záber na snehu. Pneumatika UG9 bola odľahčená na konštrukciu.

Špeciálna zmes zmäkčovadiel obsahujúca živicu umožňuje vyššiu priľnavosť na mokrom povrchu, rastlinný olej zasa vylepšený výkon na snehu i ľade. Na ľade pomáha k lepšej výkonnosti vysoká hustota lamiel spolu s hranatějším odtlačkom, zatiaľ čo hydrodynamické drážky znižujú riziko aquaplaningu a zlepšujú záber na topiacim snehu. Hydrodynamické drážky potom dokonalejšie odvádza vodu a kašovitý sneh. V studených daždivých dňoch garantujú kvalitné brzdné vlastnosti hlavne kompaktné ramenné bloky s 3D BIS technológiou. UltraGrip 9 má v porovnaní so svojím predchodcom vylepšené zloženie zmesi. Lamely a okraje behúňa boli navrhnuté tak, aby poskytovali optimálny tvar odtlačku pneumatiky bez ohľadu na vykonávaný manéver, čo umožňuje spoľahlivú odozvu pneumatiky pri riadení, zatáčanie, brzdenie i zrýchľovanie. Prvýkrát v histórii ponúka UltraGrip 9 dve rôzne dezénové varianty v závislosti na konkrétnom rozmeru. Toto prispôsobenie Vám vždy zaistí optimálny záber na snehu. Pneumatika bola navrhnutá tak, aby sa čo najviac zdokonalilo ovládanie na snehu / mokru a znížil sa zároveň valivý odpor.

Goodyear je najväčším výrobcom pneumatík na svete, má zastúpenie na šiestich kontinentoch. Okrem pneumatík značky Goodyear vyrába aj niekoľko ďalších renomovaných značiek, vrátane pneumatík Dunlop, Fulda, Sava a Debica. Bolo tak docielené nízkeho valivého odporu a tým aj nižšej spotreby paliva. Veľký počet a vysoká amplitúda lamiel zlepšuje ovládateľnosť aj brzdenie na snehu. Lepšia ovládateľnosť na snehu je takisto zaistená veľkým množstvom hrán a vyšším počtom lamiel na ramenných blokoch.

Nový EÚ štítok

EU
Goodyear
195/65 R15 91H
B
C
71 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

EÚ štítok

EU
B
C
71 dB

Nové nariadenie EU dáva požiadavky na označovanie pneumatík týkajúcich sa zobrazení informácií o spotrebe paliva (valivý odpor), priľnavosť za mokra a vonkajší hluk z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagovaním palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Obecne platí, že trieda A je najlepšia, trieda G je najhoršia.

SPOTREBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOROM PNEUMATÍK

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smere jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom k tomu, že pneumatiky prispievajú z 20% k celkovej spotrebe paliva u osobných áut a až 35% u nákladných, je dôležité dosiahnúť nízkych hodnôt valivého oporu.

Rozdiel medzi pneumatikou triedy C a pneumatikou triedy B znamená pre osobné vozidlo znížená alebo zvýšená spotreba paliva medzi 2,5% - 4,5%

BEZPEČNOSŤ SÚVISIACA S PRIĽNAVOSŤOU ZA MOKRA

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Pre pneumatiky osobných vozidiel znamená rozdiel medzi každou triedou navýšenie alebo zníženie brzdnej dráhy o 2,6m pokiaľ brzdíme na mokrej vozovke pri rýchlosti 80km/h.

VONKAJŠÍ HLUK (V DECIBELOCH)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí na niekoľkých faktoroch, akými sú napríklad: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky.

Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • 1. čierna zvuková vlna – 3 db (A) menej než limit EC Reg 661/2009
  • 2. čierna zvuková vlna - spĺňa EC Reg 661/2009 limit
  • 3. čierna zvuková vlna – spĺňa EC Dir. 2001/43 limit. (najhorší výkon)
Nahoru